Att berätta för x-et om sin graviditet

E

Edgar

Är något som jag inte vet hur jag ska göra

Har levt med mitt x i 15 år och vi har inte haft några tankar på att skaffa barn, de sista åren började mitt x längta efter barn, men det kändes inte rätt alls för mig.

Sen kom total förändringen i mitt liv då jag helt oplanerat träffade min stora kärlek :love:

Och barntanken kom som en blixt från klar himmel :love:

Nu har det gått ca 2 år och vi väntar som sagt en baby till mitten av juli, mitt x och jag hörs i telefon och han är på gott humör, jobbar mycket med sina två firmor och verkar ha kommit god bit på väg efter vår separation.

Men nu är jag väldigt rädd för att göra honom ledsen, vet inte hur jag ska lägga upp det :crazy:
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Hans känslor, hans ansvar.
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Förr eller senare så blir det ju uppenbart att du har "undanhållit" honom graviditeten. Det tror jag gör mer illa än att du berättar.
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Det är så rätt som ni säger, känner mig lite fånig. Det hänger ihop med att det var jag som lämnade honom och "han som alltid varit en bra kille och ställt upp för mig"

MEn min kärlek tog slut, på slutet kändes han mer som en kompis, och jag lämnade honom , hemskt, men vad hade det blivit för framtid :confused:

Ja, jag måste tuffa till mig och berätta, det är självklart värre om det kommer fram senare.

Men hur ska jag säga? nää jag blir inte klok på mig själv :crazy: :crazy:
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Såhär ska du säga: jag är gravid och väntar barn i juli.

Precis som det är alltså.
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Såhär ska du säga: jag är gravid och väntar barn i juli.

Precis som det är alltså.

Svart på vitt! hu vad läskigt :eek: men det finns inga genvägar

Tack för stödet, det känns lite lättare , det blir genast väldigt konkret, än när det bara far som en tanke i mitt huvud
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Först vill jag säga att jag tycker att det är väldigt rart av dig att bry dig om hans känslor.
Tyvärr så är många människor så idag att dom bara kör sitt race och skiter fullständigt i andras känslor.

Men bryr man sig för mkt så blir det inge bättre.

Dels så är 2 år ju ändå en ganska lång tid, man hinner utveckas mkt på det..
och dels så vet du ju inte, kanske han inte tar så illa upp som du ororar dig för.

Jag vet faktiskt inte.. bäst du kanske håller det där med "livs kärlek" :angel: utanför och bara pratar om att det har hänt saker som gör att du känner dig mogen nu..

Lycka till vad du än väljer att säga och grattis till barnet!! :D

frid
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Först vill jag säga att jag tycker att det är väldigt rart av dig att bry dig om hans känslor.
Tyvärr så är många människor så idag att dom bara kör sitt race och skiter fullständigt i andras känslor.

Men bryr man sig för mkt så blir det inge bättre.

Dels så är 2 år ju ändå en ganska lång tid, man hinner utveckas mkt på det..
och dels så vet du ju inte, kanske han inte tar så illa upp som du ororar dig för.

Jag vet faktiskt inte.. bäst du kanske håller det där med "livs kärlek" :angel: utanför och bara pratar om att det har hänt saker som gör att du känner dig mogen nu..

Lycka till vad du än väljer att säga och grattis till barnet!! :D

frid

Det är klokt sagt, Tack
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Ööö.. ursäkta mig men... ett ex är ett ex och jag kan inte riktigt komma på varför du skulle ha skyldighet att säga något överhuvudtaget.

Du lever ditt liv nu och han lever sitt liv eller hur?
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Men att man är gravid är väl nått man berättar för typ alla man har kontakt med, lixom vänner och så...?

Och eftersom dom fortfarande har kontakt och pratar i tel så skulle det väl bara verka somom hon försökte dölja de om hon inte skulle berätta det?

Så tänker jag iaf :p
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Ööö.. ursäkta mig men... ett ex är ett ex och jag kan inte riktigt komma på varför du skulle ha skyldighet att säga något överhuvudtaget.

Du lever ditt liv nu och han lever sitt liv eller hur?

Visserligen, men vi har inte skilts åt som ovänner, vi har levt ihop i många år, så en viss kontakt kommer finnas kvar även om vi bor långt ifrån varandra. Så jag kan ju inte dölja ett barn, det skulle vara taskigt. Dessutom känner en del av våra gemensamma vänner till det och dom vågar knappt ringa till honom nu :angel:
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Är något som jag inte vet hur jag ska göra

Har levt med mitt x i 15 år och vi har inte haft några tankar på att skaffa barn, de sista åren började mitt x längta efter barn, men det kändes inte rätt alls för mig.

Sen kom total förändringen i mitt liv då jag helt oplanerat träffade min stora kärlek :love:

Och barntanken kom som en blixt från klar himmel :love:

Nu har det gått ca 2 år och vi väntar som sagt en baby till mitten av juli, mitt x och jag hörs i telefon och han är på gott humör, jobbar mycket med sina två firmor och verkar ha kommit god bit på väg efter vår separation.

Men nu är jag väldigt rädd för att göra honom ledsen, vet inte hur jag ska lägga upp det :crazy:

Jag tror inte det ska vara ngt problem att berätta om ni skiljdes som vänner, om han inte har kvar samma känslor.
Mitt ex var jätteglad att jag skulle få barn(så han äntligen slipper höra tjatet;)
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Men att man är gravid är väl nått man berättar för typ alla man har kontakt med, lixom vänner och så...?

Och eftersom dom fortfarande har kontakt och pratar i tel så skulle det väl bara verka somom hon försökte dölja de om hon inte skulle berätta det?

Så tänker jag iaf :p

Det är så sant... men varför berättar man det inte tidigare då...:cool: när alla andra "vänner" får veta.
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Visserligen, men vi har inte skilts åt som ovänner, vi har levt ihop i många år, så en viss kontakt kommer finnas kvar även om vi bor långt ifrån varandra. Så jag kan ju inte dölja ett barn, det skulle vara taskigt. Dessutom känner en del av våra gemensamma vänner till det och dom vågar knappt ringa till honom nu :angel:

Se mitt svar tidigare. ;)
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Det är så sant... men varför berättar man det inte tidigare då...:cool: när alla andra "vänner" får veta.

Jag har på något sätt inväntat att han ska må bättre och kommit vidare. Nu börjar det kännas rätt och jag måste ta tag i det.
Men som alltid när man skjuter på saker så blir det trögt, jag blir d--ligt irreterad på mig själv :mad:

Men inom en vecka ska det vara avklarat !!!
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Varför göra en big deal om det? han lär ju märka det för eller senare.

Vem vet han kanske inte ens bryr sig?
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Det här får mig att tänka på trådar som gäller det omvända. Tjejer som vill få barn med sina killar, men killarna vill vänta och vänta och vänta och vänta, och kör med känns- inte- rätt stuket Tänk om en sån här kille träffar en ny och kärleken slår honom i skallen och innom kort gör den nya på smällen. Visst skulle det kännas hårt för den gammla tjejen.
Men visst, han är ditt ex och det var väl bra att det blev barn med den DU kände att det kändes rätt med.
Det kan hända att ditt ex blir ledsen och sårad, och det är hänsynsfullt att du tänker på det. Men berätta det nu, istället för att han ska få läsa om det i tidningen
gulan
 
Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Du skriver att ni har gemensamma vänner som vet om din grav.

Det har inte slagit dig att han kanske redan vet om din grav och bara väntar på att du skall berätta det själv?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 807
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
26 644
Senast: Andromedae
·
T
Relationer Jag vet inte varför jag skriver här, jag har inga vänner på det här forumet, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 963
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 125
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp