Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker också att föreningen ska ska bakom saker.
Vad ska vi med den till annars. Då kan vi ju lika gärna skrota den...för krasst sett..vad ger den mer förutom tidningen i dagsläget?
För en av de dyraste medlemsavgifterna jag betalar till avelsförening.
Jämför tex med ASRP.
Medlemsavgift: 150:-
Du får 4 nr av tidningen (ca 50sidor av resultat, artiklar, osv) alltid i tid.
Du kan ta del av ASRP stimulanspaket.
Möjlighet till billigare förs för samarbet med IF.
Lokala utställningar, Kvalitetsbedömn o riksutst.(o inte kostar det några 500kr att visa häst utan 150:-/st för medlemmar.
2årig stotest.
Kurser o utbildningar.
De tillhandahåller ett bruksprov värt namnet.
Du får en hingstkalender varje år med samtliga hingstar som löst licens. Det är en service till medlemmarna o hingstägarna behöver inte betala för att vara med.
Bla.. o sen en lysande hemsida. Tyvärr är databasen nere för närvarande.
Varför kan man inte sträva för en förening med allt under samma tak o med ett gemensamt brinnande intresse för araben?
Var finns felet?
Varför inte ta beslut i styrelsen...om regelbundna fölmönstringar i hela landet. Kanske på 3 platser i landet?
Men för att bli en aktiv förening krävs en aktiv styrelse o det kan väl alla erkänna att det finns inte.
En styrelse bör kämpa för att förnya o förbättra o utbilda.
Inte rulla på i samma mak på slitna däck. Nöjd med kaffe o att tiden går.
Föreningen STÅR bakom DET MESTA som görs i arabsvängen. MEN, om någon vill anordna en clinic eller vad som hellst arabrelaterat måste inte föreningen vara inblandad i allt.
Så uppfattar inte jag det. Vad gör då western-, distans-, galoppföreningarna o AHIS? Om det varit sant att SAHF stod för det mesta som sker i arabsvängen så hade det inte funnits ett behov att starta dessa föreningar.
"Nöjd med kaffe och att tiden går" Jovisst... Dricker inte kaffe och har aldrig slitit så för en förening som för SAHF. (..och aldrig tagit så mycket neg heller.) Vad har jag för små sysslor i SAHF medan tiden går? Jag har inte kritiserat dig privat så varför tar du själv åt dig?
Du är ju knappast ensam i styrelsen. Vet att du gör ett hundjobb.
Tja,
* hingstkatalogen
* Artiklar, krönika och bilder till SAM
* Årets Araber
* Agria stipendiatet
* Hemsidan
* styrelsemöten (Med To-do saker stort som smått innan och efter)
* SAHFs stora pris inom distansen
* Tillverkning/beställning av div priser
* stå med SAHF info på div tillställningar
* besvara kanske ett 40-tal mail i veckan som inkommer till webmaster-adressen på SAHF.
mm mm.
Större delen av det du räknar upp förekommer inom alla rasföreningar o de levererar ändå mer till medlemmarna.
Fölmönstringar, Premieringar, Stambok, 2 årstest, 3 årstest o kvalitets.Årgångschampionat, utbildningar, resor, mm mm
Och hur kan de driva igenom en utställning där anmäln avg är 150:-/häst o medl avg är 150:-. OBS!!
Det är inte direkt lite att göra. Är jag då den ende som gör något? Knappast. Tack och lov är alla aktiva inom sina områden och är aktiva i European Sport Committy, WAHO, Jordbruksverket, ASVH, domarkonferenser osv osv. Läsa igenom och ta ställning till x antal skrivelser från WAHO mfl som kräver deltagarländernas ställningstaganden, arrangera årets utställningar,(utställningar?? Trodde det bara var riksen..De andra har väl skett i privat regi? Eller har jag helt fel? Det är väl inte att arrangera att skänka några rosetter) vara behjälpliga med Sportcupen mm. (Ingen av dessa arrangemang hade haft en chans om inte föreningens medlemmar hade gjort hjälteinsatser varje år!)HMMM..du menar AHIS medlemmar...på flera av dem. Har jag också en önskelista på vad mer som borde göras? Japp, den är lång. Känns det rimligt att säga att det som andra arrangerar borde SAHF göra istället? Nej. ALLA aktiviteter som främjar sammankomsten av de med intresse i rasen är välkomna, oavsett om det är föreningens eller ett privat initiativ.
Någon som vet vart Ayden (osäker på stavningen) står och om det finns några bilder utlagda/hemsida? Används inte Pakistan till avel längre, någon som vet?