Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 000
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Sen ska vi inte glömma Q-arabians som sponsrade bästa handler och Silver arabians som skänkte täcke till bästa häst.

maddé++++

Jag har svårt att se hur man kan få "gratis" reklam utan att lyfta ett finger.

Missförstå mig rätt, jag missunnar verkligen inte Madde om hennes stuterinamn syns lite här och där. Det hon gör för araben idag är det inte många som gör under en livstid.
Och då vet jag hur späckat hon har det i vanliga fall, så för mig är det obegripligt hur hon orkar.

Offentliga personer granskas, vare sig man vill det eller ej.
Jag tror även att hon tål att bli synad, för hon är ganska offentlig och syns, hörs och märks.

Självklart vore det bra om SAHF stod bakoom fler saker.
Hallå....sahf? Ho hooo? ;)

Kommer du iallafall, trots förlust att ordna fler träningar? Det uppskattas av oss som vill ut för 1a gången och visa våra vackra hästar....
Sedan en fråga angående hingst, vad vet ni om Preference? tack.

Jag har fått två stoföl efter Preference (Pers-Ceremona/Algomej) och väntar föl efter honom igen till sommaren.
Han är av gamla, polska linjer och är själv dubbel svensk rikschampion.

Preference02000.jpg

Preference00600.jpg

Underbar hingst med fantastiska rörelser! :love:

Anette

Kan du inte ta upp Priffen till dig i sommar? Är nog fler som kan tänka sig att använda honom....:) Jag skulle nog kunna tänka mig ett Algomej-barnbarn till.

madde++++

Anette!

Finns det (har du) någon sammanställning för hur det gått för Preference bebisarna?

Varför inte tävla istället för att köpa på sig unghästar? Det är väl inte många som har råd att göra både och...

Jo sant, men mina unghästar jag har köpt (två stycken) är ju mina framtidshopp juuu !! ;) Jag har ingen plan på att köpa fler. Dessutom har jag sålt av också så det jämnar ut sig. Jag var ute efter att ändra lite på mitt hästmaterial, vill ha ston/hingstar och hästar som går bra på show med :) Plus att jag som Waldorff säger gillar aveln, men nästa år lutar det åt att det blir tävling för Nooras del i hoppning och dressyr.

För lite fakta, min förra tävlingshäst kostade mer i underhåll och att utnyttja än vad samtliga mina andra gör - tillsammans :crazy: Det är dyrt att ligga på topp :)

Tack, är det du som äger honom?
Kan jag kontakta dig?
Mitt sto skulle verkligen passa honom. Hon har Probat och Gwarny samt Nimbusz & Aladdin i sig. Snygg kombination!!

Det är inte salaterka som äger honom :) Men jag håller med om att hon kunde ju ta upp Preference till sig så man kan åka och kika på honom ;) :rofl:

Jag gillar Preference. Han är en riktig snygging. Sedan är han lite av den grövre typen också. :love:

Jag ska åka och titta på Smasc imån och tänkte höra med er lite om vad ni har för erfarenheter utav honom? Har en kompis som har ett sto efter honom och hon rör sig ganska trevligt och dessutom är hon en bra ridhäst.

hur hade du tänkt att göra det? han är väl död? eller jag missat hans återuppstående? :confused:

Jag har svårt att se hur man kan få "gratis" reklam utan att lyfta ett finger.

Missförstå mig rätt, jag missunnar verkligen inte Madde om hennes stuterinamn syns lite här och där. Det hon gör för araben idag är det inte många som gör under en livstid.
Och då vet jag hur späckat hon har det i vanliga fall, så för mig är det obegripligt hur hon orkar.

Offentliga personer granskas, vare sig man vill det eller ej.
Jag tror även att hon tål att bli synad, för hon är ganska offentlig och syns, hörs och märks.

Självklart vore det bra om SAHF stod bakoom fler saker.
Hallå....sahf? Ho hooo? ;)

Om ett stuteri eller handler osv vill arrangera en utställningsclinic är det bara att köra på - SAHF måste inte stå bakom allting! Om andra vill köra fölkurser, foderkurser mm - BRA!

Smasc hittades död i en å för någon vecka sen. Han hade tagit sig ur hagen för ca 2 månader sedan o gått ner sig. De talades länge om att han var stulen. Läs mer på SAHF hemsida.

Det finns 27 registrerade avkommor efter Preference fram till 2005.

Har hört att Tjust Araber har leasade hingsten Plagiat, (Batyskaf / Perforacja e. Ernal).

Han fyller mina krav (utan 1 -avkommor bedömmning) på en avelshingst. Arabtypisk, elegant, kanonstam och rik på prestationsblod på elitnivå. Om det är sant börde han vara en tillgång för svenskavel.

Tycker också att föreningen ska ska bakom saker.
Vad ska vi med den till annars. Då kan vi ju lika gärna skrota den...för krasst sett..vad ger den mer förutom tidningen i dagsläget?
För en av de dyraste medlemsavgifterna jag betalar till avelsförening.
Jämför tex med ASRP.
Medlemsavgift: 150:-
Du får 4 nr av tidningen (ca 50sidor av resultat, artiklar, osv) alltid i tid.
Du kan ta del av ASRP stimulanspaket.
Möjlighet till billigare förs för samarbet med IF.
Lokala utställningar, Kvalitetsbedömn o riksutst.(o inte kostar det några 500kr att visa häst utan 150:-/st för medlemmar.
2årig stotest.
Kurser o utbildningar.
De tillhandahåller ett bruksprov värt namnet.
Du får en hingstkalender varje år med samtliga hingstar som löst licens. Det är en service till medlemmarna o hingstägarna behöver inte betala för att vara med.
Bla.. o sen en lysande hemsida. Tyvärr är databasen nere för närvarande.

Varför kan man inte sträva för en förening med allt under samma tak o med ett gemensamt brinnande intresse för araben?
Var finns felet?
Varför inte ta beslut i styrelsen...om regelbundna fölmönstringar i hela landet. Kanske på 3 platser i landet?
Men för att bli en aktiv förening krävs en aktiv styrelse o det kan väl alla erkänna att det finns inte.
En styrelse bör kämpa för att förnya o förbättra o utbilda.
Inte rulla på i samma mak på slitna däck. Nöjd med kaffe o att tiden går.

Har hört att Tjust Araber har leasade hingsten Plagiat, (Batyskaf / Perforacja e. Ernal).

Han fyller mina krav (utan 1 -avkommor bedömmning) på en avelshingst. Arabtypisk, elegant, kanonstam och rik på prestationsblod på elitnivå. Om det är sant börde han vara en tillgång för svenskavel.

Det stämmer att hingsten Plagiat har köpts av Tjust Araber.
Jag har läst det på deras hemsida, men även haft mailkontakt med dom eftersom vi har en avkomma till Elcatero.
De har hyfsat ny hemsideadress och på den gammla finns denna information inte med.
Om jag inte har missuppfattat reglerna på Bukefalos så får jag inte länka till Tjust Arabers hemsida, men PM:a mig gärna så kan intresserade få länken den vägen i stället.
/Camilla

Glöm nu INTE övriga [B ]ca 42 sponsorer [/B]som hjälpte till med RIKS & Sportcupen.
Alla lika viktiga.

Sitter själv i styrelsen för ryttarförening och vet hur VIKTIGT det är att inga sponsorer glöms bort.
Ivarje fall om man vill få dem att återkomma..
mvh El

Skicka mig PM vill ha:bump::bump:
Hmmm hittade honom på deras "vanliga" sida, trodde de ordnat en ny. Med andra ord har den redan.
mvh El

Senast ändrad av en moderator:

Skicka mig PM vill ha:bump::bump:
Hmmm hittade honom på deras "vanliga" sida, trodde de ordnat en ny. Med andra ord har den redan.
mvh El

Det är deras "vanliga" sida men med en ny adress, jag upptäckte det i sommras. Den gammla finns/fanns kvar så jag har gjort många besök på den, men den uppdateras av förklarliga skäl inte längre. :o
/Camilla

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 575
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 472
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 864
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka