Är det aldeless galet?

Sv: Är det aldeless galet?

Mycket snygg kille du har skapat! ;) :)

Thera: Ädel är vad jag föredrar, en häst av "sportmodell", så att säga.
Nerver.. tja. Stoet har väldigt mycket temprament men är mycket mycket lättreglerlig. Så en häst med mycket nerver, ja!
Jag ser inget negativt i det, utan ser det istället som posetivt då dessa hästar ofta är känsliga och lyhörda för människors signaler.
Med det säger jag inte att jag vill ha en "galen" häst, utan det är en fördel om hingsten har ett stabilt temprament, har man då tur så kanske fölet blir lagom; eftersom stoet är lite för mycket :p

Jag tycker att du ska vara medveten om att Meadow Gallant är känd för att lämna tuffa, lite skarpa hästar och vara medveten om det när du kollar psyket på hingstarna... Om du väljer en hingst med mycket nerv och morfaderns gener kombinerat med nerv slår igenom får du INTE roligt.

Det finns en tråd på Trav om just Meadow Gallant nu.
Din häst är troligen ingen genomsnittlig avkomma efter den hingsten även oom han inte är känd för att lämna enbart tokskallar.

I övrigt kan jag INGET om andra raser och lämnar det till dem som kan.

Läste ditt senaste inlägg lite sent, men som sagt, se upp med psyket...

Det är väldigt olika med travare. Jag har två stycken, den ena är het, har svårt med galoppen och är väl inte den ultimata ridhästen även om jag har haft mycket kul med henne. Det andra stoet är tvärtom, hon har ingen som helst tävlingslust utan tycker bäst om när andra hästar går före. Hon går upp i galopp jättelätt och det är den gångart hon funkar bäst i då den är väldigt rund och mjuk. Så jag skulle säga att ingen häst är den andra lik oavsett ras så det gäller bara att hitta rätt häst för var och en.....

jag har ett stort trav sto på 170 cm som vi betäckt med en arab å bebisen e nu 2,5 år. världens vackraste. hon ska blir distans häst. travaren väntar nu ett föl till efter en hbl hingst med 75% fullblod för jag ville ha galoppen. så jag kan bara prata gott om att åtminstonne prova ta ett föl efter henne men ta då en hingst med super galopp.

Hej
Jag tycker att du har svarat på frågan själv eftersom du säger att du är tveksam till en skogsmulle häst om 3-4 år. Det är ju alltid en risk med avel så det bästa alternativet för dig är att köpa tycker jag. Och som någon sa du kommer att få band till den köpta fölisen också.

Så jag skulle säga att ingen häst är den andra lik oavsett ras så det gäller bara att hitta rätt häst för var och en.....
:bow::bow::bow:
Vissa raser är dock bättre på vissa saker än andra. Men i det stora hela, och för en normal hobbyryttare, är det inte så stor grej vad hästen är av för ras. Bara hästen funkar till det man vill ha den till så är allting bra!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 135
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
5 017
Senast: Nafayette
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka