ang "hur vet man när det är dags"

Thelma

Trådstartare
Återigen har barnen förekommit mig. Det har varit allt från "hur vet man när förlossningen sätter igång" till senast: "hur vet man när det är dags att sluta med blöja" För NU har min lilla stora 3-åriga tjej på eget initiativ bestämt sig för att hon ska sova i trosor. 4 nätter nu utan "olyckshändelser".. (däremot springer hon upp och kissar på toan i sömnen.)

innan man fick barn hade man tusen frågor som började "hur vet man när.."

Nu sitter man här och inser att man egentligen inte behöver veta och kunna så mycket mer än att helt enkelt vara "lyhörd och lita på intuitionen" Inte pressa utan låta barnen ta det i sin takt. Inte sitta och läsa tabeller eller böcker om när barnen förväntas kunna en viss grej.


Så nu har jag bara ett blöjbarn kvar och hux flux är blöjkontot halverat.. :bump:
 
Sv: ang "hur vet man när det är dags"

Härligt att dottern tog initiativ själv! Är hon torr på dagtid sedan tidigare eller?
 
Sv: ang "hur vet man när det är dags"

Jag var så inställt på en massa regler och "så här ska vi göra", när vi fick sonen. Sedan har det bara gått per automatik, amningsstop, sluta sova hos oss i sängen, matvanor etc. Som du säger, jag har bara lyssnat på honom och använt sunt förnuft, och hitills har det fungerat. Känns skönt :love:
 
Sv: ang "hur vet man när det är dags"

Ja, hon slutade med dagblöja för nästan ett halvår sedan. Man blir så förundrad när man inser att något man trodde ev. skulle bli ett problem hux flux bara hänt..:idea:

*pepparpeppar*
 
Sv: ang "hur vet man när det är dags"

Visst är det skönt... att lixom bara släppa taget om alla "regler" och låta allt hända i den takt de händer. Visst, mycket kan man styra över, men inte till 100 %
 
Sv: ang "hur vet man när det är dags"

Precis. Det har *peppar peppar* gått mycket smidigare än jag trott. Vissa gånger har jag nog haft tur, och sedan har det nog gått smidigt därför att jag inte gjort någon affär av sakerna.

och tids nog får jag nog bråka om saker ändå :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 636
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 089
Senast: ako
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: esprit
·
Hoppning Jag vet inte vad jag ska ta mig till med min häst! :cry: Allt känns så himla hopplöst just nu... Hon har alltid varit en sådan...
2
Svar
29
· Visningar
3 186
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp