Ang.Hingstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 907

Nougat

Trådstartare
Tror ni att alla godkända hingstar tar i mot andra raser av ston /eller ston med okänd stam?:angel:

Tacksam för svar!;)

Sv: Ang.Hingstar!

Jag kan tänka mig att en del inte tar emot, vissa tar bar emot från samma ras. Många av halvblodshingstarna tror jag tar emot, iallafall om det är ett vettigt sto, gärna med meriter. Tror dock att de fllesta SWB-hingstar tar emot det mesta. Vilken ras det gissningsvis i ditt sto? Det är bara att ringa och fråga hingstägaren/hingsthållaren, det kan ju som värst bli ett nej.
U

Hingstarna tar säkert emot vad som helst som är brunstigt, frågan är bara om hingstens ägare tillåter det... ;)

(jag har tidigare haft gdk shetlandshingstar och de har enbart tagit emot friska, fullstammade shetlandsston)

Tror ni att alla godkända hingstar tar i mot andra raser av ston /eller ston med okänd stam?:angel:

Tacksam för svar!;)

Vi tar emot ston av alla raser. Vi skulle aldrig neka en människa bara för att den har en korsning. Denna korsningen kanske är personens allt och tycker att den är den bästa hästen i hela världen. Jag tycker att man förolämpar sto ägaren om man säger att -Du ditt sto duger inte åt min hingst.

Hm...kanske inte för att stoet inte duger men korsningen kanske skulle bli alltför konstig, ex för litet sto med för stor hingst...?

Ja, det är ju en helt annan sak. Om det skiljer i storlek, stoet är under 3 år eller om stoet skulle vara sjuk.

:eek:Det hoppas jag verkligen inte...om inte stoet har presterat så mycket att det överväger saknad av stam...

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: cili
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka