ang fodervärds kontrakt, skyldighet?

förlåt :p ja alltså hon skulle svara mig om dom skulle ha hem honom eller inte de 5/5 då dom hade kollat på ett stall då, och den 30/4 när kontraktet gick ut så skrev hon att jag antingen kunde köra upp honom till en hage där han stog när jag hämtade honom som nu ingen bor vid och inga hästar står i och där skulle han stå tills dom hittat ett stall helt ensam och utan översikt eller att ja skulle ha kvar honom månaden ut (maj). men så idag skrev hon sms till mig att dom hittat en stall plats och ville att jag körde honom till plats den här veckan
Ja men då så, då är det väl inga problem?
Ägaren vill ha tillbaka sin häst, du accepterade att ha den kvar tills de hittat stallplats, nu har de hittat stallplats.

Att du egentligen vill behålla hästen, och därför försöker obstruera för ägaren, är en helt annan fråga.
Ditt alternativ där är ju att be om att förlänga fodervärdsavtalet, alternativt köpa hästen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 824
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag tog emot en obesiktad häst. Den va även oskodd (inte verkad sen i somras) och inte vaccinerad sen 2017. Då hästägaren skrivit...
Svar
10
· Visningar
2 222
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 048
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp