ang fodervärds kontrakt, skyldighet?

ja okej det visste jag inte, eftersom det kontraktet går ut 30/4 trodde inte man bara kunde förlänga det utan att skriva ett nytt

Men hur gör du den tolkningen? Menar du att ni inte har någon överenskommelse alls och att du därför kan bestämma vad du vill?

Jag förstår ärligt talat inte din tolkning.

Ni har ett avtal, det löper ut, de hör av sig vid avtalet sista datum och ni bestämmer nytt datum för återlämnande av hästen. Nu gör du tolkningen att ni inte har ett avtal alls.
 
Men hur gör du den tolkningen? Menar du att ni inte har någon överenskommelse alls och att du därför kan bestämma vad du vill?

Jag förstår ärligt talat inte din tolkning.

Ni har ett avtal, det löper ut, de hör av sig vid avtalet sista datum och ni bestämmer nytt datum för återlämnande av hästen. Nu gör du tolkningen att ni inte har ett avtal alls.
men det är ingen tolkning utan det är en fråga !!!! jag har aldrig haft ett fodervärdskontrakt så jag frågar!! jag antar och bestämmer ingenting utan jag frågar!!
 
men det är ingen tolkning utan det är en fråga !!!! jag har aldrig haft ett fodervärdskontrakt så jag frågar!! jag antar och bestämmer ingenting utan jag frågar!!

Ni har ett avtal som ni förlängt. Det är samma avtal men du har gått med på att ha kvar hästen längre.

Fråga om du får köpa loss hästen istället om du nu vill göra det.
 
Nej, du skrev ju tidigare att du inte frågat. Du svarade nej när Tua frågade.

Men då får du höra om du kan behålla hästen till slutet av maj. Och om inte: köra tillbaka hästen.
men alltså, du säger ju att kontrakt är förlängt till sista maj eftersom jag gick med på att ha han tills dess, så då får jag väl endå ha kvar han tills dess?
 
men alltså, du säger ju att kontrakt är förlängt till sista maj eftersom jag gick med på att ha han tills dess, så då får jag väl endå ha kvar han tills dess?

Jag vet inte om jag hade orkat argumentera om det med ägaren, men du kan ju alltid hävda att du har rätt att ha kvar hästen. Alternativet är ju att du meddelar att de kan hämta hästen nu om de vill, men du kan inte köra tillbaka den förrän 30/5.
 
förlåt :p ja alltså hon skulle svara mig om dom skulle ha hem honom eller inte de 5/5 då dom hade kollat på ett stall då, och den 30/4 när kontraktet gick ut så skrev hon att jag antingen kunde köra upp honom till en hage där han stog när jag hämtade honom som nu ingen bor vid och inga hästar står i och där skulle han stå tills dom hittat ett stall helt ensam och utan översikt eller att ja skulle ha kvar honom månaden ut (maj). men så idag skrev hon sms till mig att dom hittat en stall plats och ville att jag körde honom till plats den här veckan
Då har du haft valet att köra hem hästen enligt kontrakt eller behålla den och se hur det går eventuellt kan man tolka det till den 30/5.
Vad jag kan se har ni inte avtalat att du kan slippa skjutsa hem hästen (om det nu står i kontraktet) vid kontraktstidens slut.

Ni har någons slags överenskommelse om förlängning nu oklart till vilket datum. En förlängning ändrar normalt inte andra villkor.
 
Då har du haft valet att köra hem hästen enligt kontrakt eller behålla den och se hur det går eventuellt kan man tolka det till den 30/5.
Vad jag kan se har ni inte avtalat att du kan slippa skjutsa hem hästen (om det nu står i kontraktet) vid kontraktstidens slut.

Ni har någons slags överenskommelse om förlängning nu oklart till vilket datum. En förlängning ändrar normalt inte andra villkor.
okej :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 824
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag tog emot en obesiktad häst. Den va även oskodd (inte verkad sen i somras) och inte vaccinerad sen 2017. Då hästägaren skrivit...
Svar
10
· Visningar
2 222
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 048
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp