Andrahandsvärde på bilbarnstol

FeelingGreen

Trådstartare
Vår minsting har nu vuxit ur sin bilbarnstol av typ sittkudde med ryggstöd (lämplig från 3 år och upp mot 10 år). Vi funderar därför på att sälja den.

Nypris för 5 år sedan var 1.300:- och den är i jättebra skick.

Vad är rimligt att begära för pris?

Tacksam för tips, eftersom jag är usel på sån´t här. :p

/FG
 
Sv: Andrahandsvärde på bilbarnstol

Generellt sett så rekomenderar de väl att man inte använder bilbarnstolar som är över ca 6 år? Så jag vet inte om det är så många som "vågar" köpa en stol som redan är 5 år..
Vet inte om det gäller även bältesstolar etc, men det gäller iaf för babyskydd och "andra barnstolen" (med reservation för hur många år det är de rekomenderar som max..)
 
Sv: Andrahandsvärde på bilbarnstol

Den jag köpte i höstas ny kostade 695 kr, Akta. Så mer än 2-300 kr tror jag inte du får ut tyvärr. Om ens det.
 
Sv: Andrahandsvärde på bilbarnstol

Hmmm... kan nog stämma. Får kanske kolla upp vad som gäller...

Eftersom vår dotter är 8 år nu, så var det länge sedan jag var "påläst" på området, känner jag.

Tack för infon!
 
Sv: Andrahandsvärde på bilbarnstol

Oj! Är nya billiga?! Mycket tycks ha ändrats under de senaste åren, då.

Själv skulle jag nog föredra att köpa ny, ska erkännas... :crazy: Känns säkrast så!
 
Sv: Andrahandsvärde på bilbarnstol

Oj! Är nya billiga?! Mycket tycks ha ändrats under de senaste åren, då.

Själv skulle jag nog föredra att köpa ny, ska erkännas... :crazy: Känns säkrast så!

De kostar upp till 1500 kr, men väntar man tills det är kampanj är det ju mycket billigare.
 

Liknande trådar

C
Ekonomi & Juridik Luddig rubrik kanske, men jag skulle vilja ha lite input och åsikter. Har en 10 årig häst som inte presterat ngt, och som även har en...
2
Svar
26
· Visningar
4 171
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 645
Senast: Niela
·
U
  • Låst
Övr. Barn Har ett litet moraliskt dilemma. Min bästa kompis har just fått barn - en flicka blev det med, precis som vi - ett halvår efter oss...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 208
Senast: Minnie
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp