allt om Welsh Riks 2005 (sammanslagen)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 467
I

Iglatjarn

Till den mycket fina placeringen på din lilla pålle på Welsh Riks i helgen trots att domaren var en riktigt snåljåp! (kan jag säga om inte visade någon egen själv, hehe :D )
Även ni andra som var där där och visade,Tturture , Rodde mfl måste jag säga grattis för era hästar skötte sig utmärkt. :) Tycker att det var hög kvalite på de visade hästarna och blev förvånad över så många silver... :confused:

Själv åkte jag dit på ren semester men fick fullt upp med diverse hästar...och så höll jag på att bli med hingst igen på söndagen :love: . Attans jag skulle hakat på, tackar sällan nej till att rida på de vackra pojkarna och stila lite :banana:

Sv: Grattis igen! Ragnhild!

Ja Raggan! Ett stort grattis till BIR titeln och en 4e placering totalt. Han borde blivit BIS oxå nu när han fått Ida att bli dräktig :banana: :banana: Fiona får helsyskon nästa år :banana: och Poppy har ett mkt livligt föl i magen. Flerfaldigt grattis "farmor" :bump:

Welsh Riks

Hur gick det för er som var med?
Några ponnier/hästar/människor som gjorde speciellt intryck?

Sv: Welsh Riks

åh.. hade gärna varit där och sett Welsh Cob:arna - fantastiska hästar!

HalyBailey skrev:
Till den mycket fina placeringen på din lilla pålle på Welsh Riks i helgen trots att domaren var en riktigt snåljåp! (kan jag säga om inte visade någon egen själv, hehe :D )
Även ni andra som var där där och visade,Tturture , Rodde mfl måste jag säga grattis för era hästar skötte sig utmärkt. :) Tycker att det var hög kvalite på de visade hästarna och blev förvånad över så många silver... :confused:

Själv åkte jag dit på ren semester men fick fullt upp med diverse hästar...och så höll jag på att bli med hingst igen på söndagen :love: . Attans jag skulle hakat på, tackar sällan nej till att rida på de vackra pojkarna och stila lite :banana:

Vilken ponny har Ragnhild och vilken hingst föll du för? Om man får vara så nyfiken...

Ja, visst var det lite snålt med guld...

:smirk: Jag var bara där på söndagen och då var det varken speciellt mycket hästar eller folk där.
Av cobbarna så gillade jag Derwen Mr T bäst. Väldigt smal (inte så konstigt som han höll igång) men Oj vilken trav :love:.
*rotar efter bild*
7.jpg

länk till större bild

Angel skrev:
:smirk: Jag var bara där på söndagen och då var det varken speciellt mycket hästar eller folk där.
Av cobbarna så gillade jag Derwen Mr T bäst. Väldigt smal (inte så konstigt som han höll igång) men Oj vilken trav :love:.
ENORMT tjusig! åh!

Nån dag, när jag är rik, ska jag ha en Cob...

Raggan vill nog svara själv (eller inte) på vilken hingst det gällde.

Jag fick erbjudande om att efteranmäla F. Sir Thomson till ridklassen och ta mig en svängom med honom! Jag övervägde mer än en minut till ägarens stora glädje och förhoppning, men föll på målsnöret när det kändes svårt att rida snyggt i jeans och lågskor och enklare t-shirt.

Sir Thomson = :love: :love:
Stackars mig som bara var där på söndagen fick ju inte se honom.

Att hitta ridkläder kan väl inte ha varit så svårt. Är väl bara att gå fram till någon som såg ut att ha rätt storlek och säga
"Ursäkta, men skulle jag kunna få låna dina kläder". :devil: ;)

Sv: allt om Welsh Riks (sammanslagen)

NU FINNS RESULTATEN FRÅN WELSH RIKS UTE PÅ WELSHPONNYFÖRENINGENS HEMSIDA - för er som inte hade möjlighet att vara där live

Hej!
Jag är lycklig ägare till sektion C hingsten Henfynyw Tywysog RWC3!
Tack för gratulationerna. Hälsningar Ragnhild

Han var verkligen JÄTTEfin på riks. Jag har alltid gillat honom men han var nog finare än någonsin i lördags, trodde han skulle stanna i ringen ännu längre faktiskt. GRATTIS till en fin hingst!

Fin hingst - men krångligt namn. Hur uttalas namnet ? kallas han för ngt annat ?

I mina kretsar så kallar vi honom kort och gott HT. Efter en liten stunds tungvrickning så är inte namnet så svårt att uttala men det är alltid lika roligt på utställningarna när domarna hoppar över hans namn :D Tywysog betyder Prinsen. Henfynyw är stuteriprefixet. Hoppas på att få en minst lika snygg avkomma nästa år av honom som jag fick förra året :banana:

Hej!
Henfynyw Tywysog uttalas ungefär "Henvenu Toasog". Tywysog betyder Prins. Till vardas kallas han numera helt enkelt "Tuffe"!
Hälsningar "Raggan"

Jag undrar om det finns några bilder från Welsh-Riks någonstans. Har hittat resultatlistan men namnen säger ju inget om hur dom såg ut.

Jag undrar om det finns några bilder från Welsh-Riks någonstans. Har hittat resultatlistan men namnen säger ju inget om hur dom såg ut.

Antar att du noterat att denna tråd är från 2005. Bilder från årets riks hittar du här:
http://welcome.to/stuteri.exzentric fotograf Maire Nilsson.
Fotograf Johanna Lagnewall har varit på en hel del welsh utställningar och premieringar. Hennes hemsida är en skatt!!!!!

Kul att det uppskattas! Egentligen skulle bilder från welshriks i år legat ute för länge sen, de kommer någon gång hoppas jag. Har haft en lite rörig sensommar/höst och har hantverkare hemma nu så allt blir inte som jag planerar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka