Allmän förskola

Enya

Trådstartare
Fick brev om att båda grabbarna är berättigade till allmän förskola 15 timmar i veckan och att den är avgiftsfri. Frågan är ju då, kan jag välja att enbart ha mina barn i allmän förskola och ingen tid utöver det? Nästa fråga är, gäller det mig som föräldraledig?
 
Sv: Allmän förskola

Svar JA på samtliga frågor.

Tack! :bow:

Tycker du att jag borde sätta dem i allmän förskola?

För:

* Jättebra då de träffar andra barn
* De lär ju sig en massa

Mot:

* Har inget körkort och närmaste förskola är en mil bort
* det dagiset jag får kan ha fasta 3 timmar för ALLA, och de tiderna kan krocka med mina arbetstider.
* Dåliga bussförbindelser....

Det känns lite svårt att säga ja, men precis liak svårt att säga nej.....
 
Sv: Allmän förskola

Jag tycker det är bra att barn får tränas i sociala situationer. Just detta med allmän förskola är också en chans för barnen att föreberdas inför skolan och få lära känna kompisar. Sen är det ju så att även om du får plats och barnen får tre timmar om dagen betyder inte det att de måste vara där alla dagar alla timmar. Handlar det om att du jobbar så är det ju bara att anpassa tiden till det med där kan de inte säga något om att det bara är vissa timmar som gäller.
 
Sv: Allmän förskola

OM du pratar med dem så kanske du kan få möjlighet att ha 3 x 5 timmar i stället, om det passar dig bättre.
Din situation är ju lite speciell, med 3 småbarn och ingen närvarande pappa. Dessutom inget körkort och en bra bit till dagiset.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 550
Senast: MiaMia
·
Vab
Småbarn Jag jobbar som tjänsteman inom privat sektor och har ett stort mått av flexibilitet i mitt jobb, jag kan åka hem på lunchen om förskolan...
2
Svar
30
· Visningar
4 793
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 003
Senast: Hermelin
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 968
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp