Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

I vår familj har vi uppmärksammat Alla hjärtans dag så länge jag kan minnas. Den 14 februari serveras alltid hjärtformad tårta med geléhjärtan på. :)

Kanske är det därför jag ivrigt hävdar att AHD inte alls är ett kommersiellt påhitt utan firats i alla tider? ;)
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Det är väl klart! Alla hjärtans dag är ju till för alla! :love:
Jag ger kort och örhängen till sambons döttrar. :)
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Jag köper alltid något till mitt lilla hjärta... I år får hon ett halsband med en häst på, förra året fick hon örhängen med hästar.
Tycker det är lättare att köpa till barnet än till sambon...
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Ja klart att jag brukar ge min flicka något allt från ett litet smycke till någon gosenalle eller en blomma!! Hon är åtta iår det är ju min älskling oxå jag lät henne även köpa en liten sak till hennes pappa från henne vi är ändå separerade , brukar även ge min mamma och pappa:love: en liten blomma en kompis till mig fick en liten blomma i Lördags hehe Det finns inga begränsningar här inte!!!

Det heter ju ALLA HJÄRTANS DAG!"!
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Vi firar hela familjen.

Jag brukar bara en hjärtformad tårta som vi fikar på. Ibland köper vi små saker till varandra, men ibland myser vi bara lite extra hela familjen.:love:
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Så mysigt det låter med familjefirande av AHD! Tror banne mig vi ska göra detsamma i fortsättningen. :)
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

I min familj är vi inte direkt så mycket för alla hjärtans dag, men mamma är ju som hon är och ger alltid mig (17 år) och brorsan (22 år) en varsin chokladask.
mamma :love:
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Alla hjärtans dag är ett otyg ! Firas inte i vår familj. Ett påfund av handlarna för att få oss att konsumera.
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Det är sant, men man kan alltid vända på det, om man vill. Man *måste* ju inte handla något! Man kan fira på andra sätt. :)
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Tror att AHD i framtiden kommer att innefatta hela familjen. Den dagen kommer vi nog att göra lite extra gott att äta tex, men jag är osäker på om det blir en massa presenter osv. Är inte så mycket för det idag.

/Timsetim
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Vem vet, i framtiden kanske AHD blir en riktig familjehögtid! :)
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Vi har brukat bara fira oss (vi är dessutom förlovade denna dag) fast inte så särskilt högtidligt - kansken med ett kort eller något extra gott att äta. Men nu kommer ju barnen hem med hjärtan som de tillverkat på dagis och skola till oss, så jag har för första gången köpt en varsin liten present till dem i år.
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Den underbara förmånen att vi finns.
Typ.
Vi tycker mest att AHD är kommersiellt trams.
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Jag gör gärna lite extra för familjen då och då ! en inte på en "påhittad" dag som AHD, eftersom jag tycker att det är kommersiellt trams. (tack Bonzaij!).
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Barnen får kort och hjärt-formade klubbor, å så fikar vi med rosa tårta! Jag håller med om att det blir tråkigt när det är så kommersiellt, men å andra sidan: en bra anledning att fira något å mysa lite extra! Tycker man ska ta tillvara på tillfällena!
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Dottern får en blomma och ett kort :)
Det står i klädkammaren och min dotter vet ingenting utan det blir en överaskning när hon kommer upp i morgon.
Maken får samma sak.
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Alla ni som bojkottar AHD pga komersiella skäl, då firar ni väl inte heller Mors Dag, Fars Dag, Jul eller Påsk? ;) För där handlar det ju också om bakomliggande komersiella krafter! Kanske inte Påsken i samma mån, men visst trycker handlarna på att man ska köpa så stor och många påskägg som möjligt och fylla med så mycket godis som möjligt... :crazy:

Det är väl klart att man vara spontan resten av året med! Och man måste som sagt inte konsumera för att fira AHD. Man kan mysa till det lite extra med dukning och tända ljus etc och rita ett eget kort om man vill och tänka på Valentin och hans öde. :)

Det finns ju liksom inget som tvingar en att handla en massa presenter, eller ens dyra specialkort, om man inte vill. :idea: Men det är ju bra att det finns alternativ för de som inte är så fantasifulla i sig själv...
 
Sv: Alla Hjärtans Dag --- Firar ni era barn?

Den underbara förmånen att vi finns.
Typ.
Vi tycker mest att AHD är kommersiellt trams.

Med tanke på ditt kärleksfulla inlägg tidigare (där du hyllade din mamma för hennes omtanke) så låter ditt senaste väldigt krasst. Menar du att ni utnyttjar er stackars mamma av egoistiska skäl? Ni tar gärna emot hennes omtanke och presenter på AHD, men skulle aldrig återgälda den pga komersiella skäl? Är inte det snudd på dubbelmoral? :devil: :D

(Är väl bäst jag tillägger att jag skrivit ovanstående med glimten i ögat). :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 208
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 324
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp