Ålder på sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LindaK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 824
L

LindaK

När tycker ni ett sto blir för gammalt att betäcka? Vet att det kan variera en del mellan storlekar och raser och så, så skriv gärna vad ni tycker om olika raser/storlekar. För min del gäller det ett halvblodssto. Har köpt ett sto som är 21 år och skulle gärna vilja ta föl på henne, alltså då betäcka nästa år. Tycker ni det är för sent? Hon har fått föl förr. Vet att det oxå spelar in.

Sv: Ålder på sto

Finns flera trådar innan...

Allt hänger på hästens kondition o allmäntillstånd, att hon haft föl tidigare underlättar att få henne dräktig, men spelar ingen roll i övrigt

Vi betäckte vårt 22-åriga sto i år, hon har haft 3 föl tidigare, det senaste för 4 år sedan.
Hon tog sig direkt på första och är i fint skick, rids så gott som dagligen.

japp klart du kan:p så länge hon är i bra form och så så, har ett sto som vi har betäckt i år, på 15 år..första fölet dock, men känner en som hade ett sto som fick sitt första föl som 16 åring och allt gick hur bra som helst..

Mitt sto fick sitt första som 17-åring, det andra som 19-åring, och skulle betäckts som 20-åring oxå, men tyvärr blev det inte så då hon fick problem med sina framben

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Jahopp
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka