Alaskan klee kai

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 8 874
Sv: Alaskan klee kai

Tyvärr är många hundägare helt blinda för sina hundars tillkortakommanden.

Och jag anser att alla hundar som skall gå i avel skall beskrivas/testas med för rasen lämpligt test/beskrivning/prov.

de e lungt tar det inte som ett påhopp bara nyfikenhet.. ;) jag har kopian på mhprotokollet å diplom på mina utbildningar även referenser får ju även ett certificat på fysoiotherpeftutbil.. å vovvarnas stamtavlor vetutlåtande mm...

tyvärr är det så ska man köpa valp/ hund ska man vara noga att gå igenom alla papper! är det en äldre hund ta den till vet först å gärna till en beteendeanalytiker...

Kan du gå ett MH med dina hundar fast de egentligen klassas som blandraser?Tiken läste jag hade blivit räddningshund och därför fått gå MH men hanen då? Eller han kanske också ska utbildas?

*Knapp*
Ni som svarade på min fråga, jag förstår absolut hur ni tänker. Och den dagen jag köper en brukshund så kommer jag att köpa en hund med MH testade föräldrar för att vara mer säker på om jag får en hund av rätt arbetsmaterial.

Men som det ser ut nu tycker jag att det är väldigt svårt att det ska krävas MH´n eller andra test på jakthundar (mitt område) och sällskapshundar eftersom det inte säger speciellt mycket om de egenskaper man är ute efter, iaf inte på jakthundarna.

Och tex. TS hundar hamnar ju utanför alla tester och liknande eftersom att de inte är renrasiga i Sverige, vad anser man att man ska göra här?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 694
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 650
Senast: Ragdoll
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 309
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Om ni inte orkar en till tråd så låt bara bli att läsa eller svara ;) Mina önskemål: 1. Ingen överdriven pälsvård, att borsta en gång...
2
Svar
25
· Visningar
3 133
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈