Aktivering inne

missjackpot

Trådstartare
Det är svin kallt ute, vilket gör att jag och jackpot inte kan vara ute så länge som vi egentligen hade velat :(

Både han och jag älskar egentligen snö, men han fryser så mycket. Spelar liksom ingen roll hur mycket vi försöker hålla oss varma..

Så nu kör vi mycket aktiviteter inne, meeeen min fantasi börjar tryta.
Är det någon som har några bra idéer på inomhusaktiviteter?

:bump:

Sv: Aktivering inne

Samma problem som dig, funderar helt ärligt på att skaffa kattlåda till hunden då det räcker med att gå 100 meter så börjar hon få problem med att gå.

Jag har som projekt att träna in vittringsapporteringen inomhus, detta med hjälp av post-it-lappar. Kanonbra inomhusaktivitet! Kika här. Tröttande både under inlärning och sedan vid användandet. Själv använder jag vanlig frystejp och målet är att kunna tejpa en liten tejpbit på insidan av någon möbel eller var som helst i lägenheten och så ska han nosa reda på den och frysa nosen :)

Min valp får också köldkramp, men efter att ha gjort en ordentlig trimning av tassarna och smörjt in dom med fet salva så klarade han sig jättebra idag, trots att vi har haft -15! Bara ett tips :)

Jo jag provade det... innan kunde man gå iaf 2-3 km om man höll igång henne, sen klippte jag tassarna och det sträckan blev 100 meter istället.

Gissa om jag ångrar mig? :cool:

Funderar på "skor" till henne, men finns det skor som det är bra fäste i? Vill ju inte att min älskling ska halka runt!

Klickerträning! Jag gör en massa olika saker inomhus när det blivit mörkt ute (och proemnaden blir rätt kort).

På senare tid har jag tränat mycket på bakdelskontroll, apportering (fila på detaljer), passivitet, tricks, fasthållande av olika föremål, godislet (gömmer godis i diverse skrymslen så det få rjobba med nosen) osv.

Hur kallt har ni? Mycket vind?
Mina har inga problem att vara ute utan täcke när det är -20*, trots att de är korthåriga - boxer och staff. Är det kanske du som är den mest frusna (eller bara dåligt klädd?) :p

Säger som MrsScabtree; klickerträning! Speciellt free shaping. Att tänka själv och ta egna initiativ, prova sig fram osv är väldigt jobbigt för de flesta hundarna, speciellt om dom inte är så vana vid den träningsmetoden. :p

Lite knapplån

Ebun och jag har precis blivit introducerade för klickern och har fastnat lite.
Få inte fram det där tänka-själv-och-prova-sig-fram beteendet. Några tips på hur man kan "träna" upp/locka fram det? Fick tips av instruktören på introkursen att göra genileken och skaffa oss en bananlåda/kartong, fler bra trix?

Leta te.

Jag har lärt min hund att markera för en viss te-sort. Gömmer sen en påse högt eller lågt i ett rum, skickar in hunden och så får hon leta och göra en sitt-markering. Då kan jag själv låtsas att jag är polis på knarkjakt med min vovve ;).

Nja de är verkligen inte jag som är frusen. Jag är i stallet hela dagarna och har rejält med kläder på mig.
Saken är mest den att han får ont i tassarna. Han ställer sig och skriker rätt ut. Det är tyvärr en mycket frusen herre, så man får göra det bästa av situationen... Han har fått ett par "skor" och det gör att vi kan gå lite längre. Men han kräver mer aktivering såklart!

Tack för bra tips alla.:bow:
Klicker, de hade jag nästan glömt bort, de ska vi allt ta och pröva med grabben imon!
:bump:

Jag som har valp tränar en hel del inomhus! Jag är ju inriktad på tävling så det blir en hel del från lydnadsklasserna.
Tex så tränar jag på stadga i sitt och ligg, hålla fast övningar, trampa på target, fritt följ, ingångar mm. Man kan ju också köra hitta-övningar inomhus, låt husse springa iväg och gömma sig och sedan får hunden leta upp honom tex.
Med den stora hunden kör jag stegförflyttningar och fjärrdirigeringen inomhus.

Jag har ju bara en valp, men vi tränar på kontakt, stanna, sitt, ligg, lite apport, godisgömmor, och godis under burkar, och framförallt... loss:D, övar visitering av kropp/tänder, borstning och kloklippning.

Nu har jag en trött kille som sover, han har precis letat godis färdigt under plastmuggar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 838
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 984
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Hopphästars munnar