Åh, vad jag är sur på mig själv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Plötsligt, efter 12 veckor som mamma, så slog det mig att puckot (dvs jag) inte har skrivit upp något om barnen. Som första leendet tex! :mad: :mad: Idag när vi skojade på filten så skrattade ett av barnen till, kommer jag ihåg vem av dom det var?? Nope!:mad:

Idi!!!!!!!!!!:(

/Timsetim
 
Sv: Åh, vad jag är sur på mig själv!

Jag är likadan,har en bok man fyller i första leendet,första stegen,första orden,första tanden och när det väl händer så tror jag att jag skall komma ihåg det...Pyttsan heller.

En riktig SLARVER är man
 
Sv: Åh, vad jag är sur på mig själv!

JAg har ett tips! Jag är själv en riktigt slarver och kan inte på något sätt komma ihåg att skriva i färdigformulerade böcker, vilket resulterat i att min vuxna dotter har en "Min första bok" som gapar av tomrum :crazy:
Till mina tre sladdisar har jag varsin pärm. I dessa har jag satt in foton på dem allt eftersom, har tagit dubbla kopior vid alla framkallningar. Sen har jag skrivit själv.. Dagens datum vid skrivandet och så har jag skrivit i vad som hänt sen sist jag skrev, "Idag är det den XX/X och nu kan jag XXX och har lärt mig XXX". HAr blivit lite i dagboksform och jag har skrivit i första person. Det har gjort att jag inte gett upp om det gått längre tid mellan datumen. Då finns ju inga krav om NÄR det ska skrivas.. :D
Nu är mina småtjejer 7, 8 och 10 år och de älskar att läsa i pärmarna.. Tyvärr har jag nu gett upp :o men tycker att det snart är dags för egna personliga dagböcker..
 
Sv: Åh, vad jag är sur på mig själv!

Skönt att det inte bara är jag som är en slarver!

Tack för tipset Morsan! :)

Tack och lov så skrattades det igen på kvällen och denna gången kommer jag ihåg och har skrivit upp att det var Hugo! :)

/Timsetim
 
Sv: Åh, vad jag är sur på mig själv!

Skriver du upp datumet eller åldern? Jag tycker att det är svårt att sätta ett datum, första gångerna något händer vet man inte riktigt om det är en slump eller om det verkligen är tex ett leende.

Vi har ingen videokamera men har en inspelningsfunktion på digitalkameran för 3 minuter, det funkar annars superbra att bara spela in en sån kort snutt när hon gör nåt speciellt, tex testar babygymmet eller ligger på mage och lyfter på huvudet.
 
Sv: Åh, vad jag är sur på mig själv!

Ja, det är svårt. Eftersom jag glömt skriva upp men kommer ihåg ungefär när tex första leendena kom så har jag skrivit vilken vecka det var. Och då har jag varit realist och inte tagit de första grimasleendena som fanns redan första veckan utan de där de verkligen tittar på en och ler.

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 970
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 817
Senast: Takire
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 690
Senast: fejko
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 966
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp