Ät fisk!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

No1

Trådstartare
Hörde precis på radion att enligt en omfattande studie i Bristol har forskarna kommit fram till att barn vars mammor under sin graviditet åt fisk minst 3ggr/vecka, utvecklades snabbare och var utmärkande mer intelligenta än de barn vars mammor inte ätit fisk.
 
Sv: Ät fisk!!!

Det bevisades innan det att barn med föräldrar som var vegetarianer oxå var smartare än genomsnittet & riktiga vegetarianer äter inte fisk.:smirk:
 
Sv: Ät fisk!!!

Hmm, jag åt inte fisk för att jag är vegetarian men min son utvecklas snabbare än genomsnittet och man kan se på vissa saker han gör att han är väldigt smart. Undrar hur det hade varit då om jag ätit fisk. ;)
 
Sv: Ät fisk!!!

Det handlar inte om själva fisken, utan om omega 3 och det finns i annat med, tex linfrön/linfröolja!

Själv äter jag både ganska mycket fisk och tar även fiskoljetillskott (den odlade fisken innehåller inte lika mycket omega 3 längre), och gjorde även så när jag var gravid. Min son är väldigt tidigt utvecklad, om man ska tro BVC. Men det tycker inte jag är det viktigaste.

Det mest intressanta är att man visat att barn som får omega 3-tillskott blir både lugnare och lär sig lättare. Och det gäller visst även för de med bokstavsdiagnoser, tydligen fattas det en hel del i kosten (brister) för många och de ska visst bli hjälpta av omega 3, som är ett mycket viktigt fett för hjärnan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 910
Senast: Bapelsin
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 123
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 539
Senast: turbofling
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 795
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp