Är det våren ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det våren ?

hihi - kan det ha något med att göra att vi mest hållit till på sjukhuset :D :cool:

/Tim på jobbet som haft hjälp av Eskil vid jobbdatorn i dag medan pappan tog tupplur på expeditionen :D
 
Sv: Är det våren ?

Om vi nu HELT ska spåra ur från ämnet så håller jag den här helgen på att få till det med min nya MENSKOPP :banana:

Om jag någon gång tidigare funderat på om man blir kroniskt uttöjd av barnafödande gör jag det INTE längre. Där är TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT !Hur tusan ska den där lilla mojängen få PLATS att veckla ut sig :o Och aj - piggen sticks !

Här blir VERKLIGEN inga barn gjorda :D
 
Sv: Är det våren ?

Som tur är så hoppar inte mina hormoner runt i kroppen, för jag känner att jag inte riktigt har energi nog till att ta hand om 2 st små barn. Skulle jag ljuga för mig själv och börja tro det, så hindrar P-sprutan mig synnerligen effektivt tack och lov. Nog för att jag vill ha ett syskon till Sebastian, men verkligen inte nu.

Däremot är jag nog mer förälskad i hans pappa för tillfället, och jag känner en enorm längtan efter en djurbebis (Läs, en ny valp)! :crazy:
 
Sv: Är det våren ?

hehe, ja en P-spruta kan man ju inte "råka" dra ut heller, verkar smart :D

En valp ? Ja men det är klart :banana: Fast "orka" :crazy: Mitt minne kanske är svagt eller vårpåverkat men jag minns tiden med bordercollieschäfern som betydligt mer energikrävande än en bebis :cool:


JAG kanske skulle ha en valp :eek:
 
Sv: Är det våren ?

Och aj - piggen sticks !

Efter diverse kirurgiska ingrepp av typen plastikkirurgi på silikonprodukt för invärtes bruk funkar det :love: Känns inte, läcker inte, luktar inte, kliar inte.

Fy vad det måste vara vår om jag kan bli kär i något som heter något så äckligt som menskopp :eek: :rofl:
 
Sv: Är det våren ?

Finns det inte sånadäringa läbbiga menssvampar också? :eek:

Jag älskar min hormonspiral = ingen mens.

Är det föresten inte kring midsommar de flesta barnen blir gjorda? Har för mig att det föds flest barn i mars.

Enligt vår familjs statistik är två gjorda under midsommarhelgen, och en såhär i mars. En blev tillverkad i november. Vi frös väl eller nåt.
 
Sv: Är det våren ?

Jag har funderat jättemycket på Menskopparna, ända sen jag först hörde talas om dem. Jag är extremt nyfiken på hur de fungerar i verkligheten! Behöver man mer än en tex? Vad kostar de? Är det inte bökigt att ta in och ut? Blir det inte kladdigt då? :)
 
Sv: Är det våren ?

Du har i alla fall en karl. Alltid en bra början. Alla kan väl ändra sig. Vår, ljusare tider, romantisk midsommar...
 
Sv: Är det våren ?

Man behöver bara en, kostar ca 300 kr, jo det blir kladdigt i början :angel: men sen blir det i nivå med kladdet när man sätter in tampong fast samma kladd även när den ska ut - dvs man måste in någon cm i slidan med fingrarna för att fiska ut den om man klippt bort uttagningspiggen. Blodet är dock inuti koppen så det kladdar man inte med när man fått till tekniken :D

Och så behöver man ju bara meka med den 2 ggr/dag.

Men man bara måste klippa bort den vassa piggen :eek:
 
Sv: Är det våren ?

Nu ska jag vara riktig äcklig och undra var min mens skulle ha tagit vägen med proppen Allan, menskoppen, i vägen?

Jag blödde nämligen något enormt. Tampong, dubbla bindor, gammal tygblöja som extraskydd på natten och aldrig längre än två meter ifrån en toalett de första dagarna. Klart handikappande. Jag är glad åt hormonspitralen som stoppar blödningen, men ARG över att behöva använda hormoner. Tror inte jag mår bra av det egentligen.
 
Sv: Är det våren ?

Mina stockar är också som galna.
Jag är själv helt tokigt och vill HA bäbis!

Det blir ju inte bättre av att jag varje tisdag passar min kompis två barn. En 4-månader och en på 20 månader.

Suck våren är knasig!
 
Sv: Är det våren ?

Efter att ha lärt känna den första var de väl halvt OK fast mest min egen.

Efter den andra är alla bebisar plötsligt söta :confused:
 
Sv: Är det våren ?

Jag gillade "hormonlocket" fast jag diggade mensavsaknaden med hormonspiralen.

Mens som runnit UT upplevs som mer än det är. Jag blöder också mkt de första dagarna nu med kopparspiralen (blöder genom en plustampong på två timmar) men det blir pinsamt lite i cupen. Den "sväljer" 30 ml vilket låter lite men inte är det, det räcker att jag tömmer 2 ggr/dygn.

Bangsi - du får be sambon hjälpa till med fölgörandet och se om HAN får inspiration :banana:
 
Sv: Är det våren ?

Man behöver bara en, kostar ca 300 kr, jo det blir kladdigt i början :angel: men sen blir det i nivå med kladdet när man sätter in tampong fast samma kladd även när den ska ut - dvs man måste in någon cm i slidan med fingrarna för att fiska ut den om man klippt bort uttagningspiggen. Blodet är dock inuti koppen så det kladdar man inte med när man fått till tekniken :D

Och så behöver man ju bara meka med den 2 ggr/dag.

Men man bara måste klippa bort den vassa piggen :eek:

Tack för infon! Antar att engångskostnaden (för det är det väl?) lönar sig i längden? Med tanke på hur mycket man lägger ut per år på tamponger och mensbindor.

Men, kan man ha menskoppen i under natten med? :angel:
 
Sv: Är det våren ?

Min sambo verkar också ha fått bebisnojja. Han pressar på mer och mer om syskontillverkning! Jag håller fortfarande stånd, vill först bli frisk, sen ska vi cykla Vätternrundan på 30 mil på tandem tillsammans och efter det kan jag tänka mig att släppa till igen. :D
 
Sv: Är det våren ?

Tack för infon! Antar att engångskostnaden (för det är det väl?) lönar sig i längden? Med tanke på hur mycket man lägger ut per år på tamponger och mensbindor.

Men, kan man ha menskoppen i under natten med? :angel:
Jupp, funkar likabra på natten som dagen. Eftersom den inte suger åt sig som en tampong är den snäll mot slemhinnorna också.

Tror att den ska ha en livslängd på 5-7 år. Mycket pengar sparade på den tiden!

Jag :love: min menskopp.
 
Sv: Är det våren ?

Jo han kan ju bli inspirerad MEN också få mindervärdeskomplex :D :eek: när han ser hur välhängd den snygge är....

Sambon är inte oäven i barnalstrandet men skräckslagen :eek: och än så länge för dålig i köket och kliver över damsugaren för jämnan :D

För oss är det en lång startstäcka då han måste sluta med vissa mediciner minst 3 månader innan vi skjuter skarpt :p

Än så länge håller vi oss till att träna och det är ju :d
 
Sv: Är det våren ?

Ja, mer energikrävande i början, men det går över mycket fortare :D Sebastian är 6 mån nu (Igår!) och ärju fortfarande i fasen "dygnet-runt-påpassning" så att säga, medan en valp bara är intensiv i 1-2 mån och sen blir mer och mer självständig iom rumsrenheten och så.

Sen är jag mer av en hundmänniska än en bebismänniska :angel: MIN son är ju självklart bäst i hela världen, men jag kan inte tro att det finns andra som kan vara lika bra ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp