Är det våren ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Silverkedjan

Trådstartare
..som gör att man får biologisk bebisbrist och hoppande äggstockar ?

Jag har varit jättenöjd med att min minsta börjar prata och inte är bebis längre.

Längtan efter ett liv "på andra sidan blöj- och ständig övervakningsträsket" har varit stooooor periodvis, särskilt när dagisinfektionerna härjat om och om igen.

Men nu är plötsligt bebisar så SÖTA ! Mina äggstockar gör så HÄR :bump: :bump: när FannyN berättar om lilla bebin som bara dök upp. TV och tidning kryllar av SMÅ bebisar och båda barnen tjatar om att det är så gulligt med bebisar :p och sambon ser längtansfullt på alla bilder på pyttesmå tår...

I natt träffade jag en våra barnmorskor på jobbet. Hon undrade om jag inte skulle ha en till, det blev ju så bra sist :angel: Och ville inte tro på att jag var för gammal :p ARRRRGGGHH :eek:


I alla fall så sitter ju spiralen där den ska och RATIONELLT är jag helt på det klara med att jag ska vara jättenöjd som är 44 i år och har två friska underbara små barn ! Likaså att prognosen för att bli gravid NU är dålig och om det mot förmodan skulle bli något förenat med rätt stora risker. Och en foglossning som kanske sabbar bäckenet för alltid just när det börjar sitta ihop.

Och sambon ska äntligen få göra något slags jobbkarriär och inte vara så bunden av att backa upp småbarn.

Så visst räcker det med två, det kommer jag och sambon fram till varje gång vi blir frestade av något gulligt.

MEN VARFÖR ÄR BEBISAR GULLIGARE PÅ VÅREN ??? :mad:

Är det fler som får ovarie- eller hjärnspöken?
 
Sv: Är det våren ?

Mina äggstockar är så lugna och fina så. :) Jag är så nöjd med känslan av att inte längta efter fler. Att verkligen känna att barnaskaran är komplett, att jag har gjort mitt på den fronten.

Jag har haft lätta graviditeter och i princip ploppat ut ungarna på en kafferast, så jag är nog gjord för att föda barn. Så det är inte den biten som gör att jag inte vill ha fler. Äggstockarna är nöjda helt enkelt. Och vi också, som haft förmånen att ta hand och fyra små bebisar. Två räckte inte, det kände vi snart. Så lilla trean var hett efterlängtad och planerad. Och hon kunde ju inte vara ensam, så det blev en lillasyster till henne. Sen var det klart!

44 är inte gammalt, speciellt inte när du redan fött barn! Klart grabbarna ska ha ett syskon. :) Trean blir lätt att ha att göra med, lita på mig! ;) Den bara hänger med i den redan färdiga familjen.

Med lite perspektiv är dagis-, blöj- och infektionstiden faktiskt ganska kort. Och har man tur får lilla trean sina förkylningar redan som spädis, eftersom den träffar så mycket barn via storasyskonen, så det slipper bli så besvärligt vid dagisstart.

Bebisar är inte bara söta, de hör verkligen till livets under. Och ännu mer fantastiskt är det att man en vacker dag upptäcker att bebisen har 45 i skor och är betydligt längre än en själv. Och går att föra vettiga samtal med, och har åsikter om politik och vad som händer i världen. Hur gick det till, liksom?
 
Senast ändrad:
Sv: Är det våren ?

Go for it :banana: . Blir det så blir det ;) !!
Det är nog våren som inspirerar, alla varelser gör barn på våren. gäller även männislkor, flest barn blir väl till på våren och försommaren också :D .....

Jag skulle I TEORIN kunna tänka mig att ha ett barn till, men då VILL jag ha en tjej ;) ! Det är väl inte riktigt politiskt korrekt att önska sig ett visst kön, men då man redan har två grabbar så tycker jag att tre skulle kännas ganska jobbigt, blir så mycket killar i familjen :D .

Men precis som du skriver, rationellt inser man att man skall vara tacksam för två fina friska barn. Jag har redan fyllt 39, är nu hemma med tvåan (8 mån) och längtar just nu tillbaks till arbetslivet :angel: .....så jag tror nog att barnafödandet får vara slut för min del.

Fast man vet ju aldrig vad man tycker en annan vår ;) :rofl: ?
 
Sv: Är det våren ?

Du är inte ensam! Vi har börjat prata om syskon till vår lille knodd och det var faktiskt sambon som tog upp det först. :) Han fyller snart ett och det är nog först nu, de senaste veckorna, som jag börjat känna att det inte skulle vara omöjligt med ett barn till. :love:

Men jag vill gå ner några kg först och komma i bättre form innan. Min kondition är sämre än urusel efter att ha varit i stort sett konstant förkyld med halsont i drygt tre månader. Den ena infektionen har avlöst den andra och jag är nere för räkning. :(

Så även om det börjat dra i äggstockarna igen (äggalådan som sambon kallar det haha) så säger min kropp ifrån att den vill bli frisk först.
 
Sv: Är det våren ?

Jag har enorm barnlängtan, har haft det ett tag och den har inte blivit bättre nu när våren är här. Men jag är "bara" 23, pojkvännen och jag bor MÅNGA mil från varandra (fast till hösten bor vi nära), ingen av oss är klara med studierna osv. Alltså får barn vänta några år till.
Men jag ser massor av stora magar/barnvagnar med små barn, kusinen ska ha barn i sommar så det är mycket bäbisprat i släkten nu. Hjärtat skriker efter barn, men som tur är är hjärnan smartare och än så länge starkare (+ att pojkvännens hjärta inte säger samma sak).
 
Sv: Är det våren ?

Gör som jag, föd upp kaniner :rofl: Då får du söta kaninungar 3 ggr om året som du säljer.

Eller köp dig ett husdjur helt enkelt som är söt hela sitt liv.:D
 
Sv: Är det våren ?

Jepp, jag tror det är våren. ;) Har ju försjutton en bebis på knappt 6 månader, och börjar redan längta efter en till... Nu är det ju inte så lätt fixat så det får vänta ett tag till. Men visst är det konstigt att man hela tiden sagt att om vi bara lyckas få EN så kommer vi vara mer än nöjda, och nu när vi ha henne så vill man ha en till... Får väl skylla på våren jag också.
 
Sv: Är det våren ?

Kan nog vara våren, eller så tycker ditt undermedvetna att du inte är klar med bäbisar än ;)

Här är äggstockarna lugnare än lugnast, men så är jag i v 22 också :D
 
Sv: Är det våren ?

"MEN VARFÖR ÄR BEBISAR GULLIGARE PÅ VÅREN ??? "

Det har jag inte märkt att de är.
Jag har inte den minsta längtan efter en männsikobebis, däremot kattbebis, hästbebis, kaninbebis osv. Det är väl fel på mina äggstockar och min hjärna. ;)
 
Sv: Är det våren ?

Jag är jättenöjd med att bara titta på andras bebbar!
Jag brukar tänka på vaknätter, barnkräks,trotsåldrar osv när någon bebba är fööör gullig!
 
Sv: Är det våren ?

Så där var jag också innan jag (utan större inspiration eller äggstockshopp) fick den första.

Förstod inte vad som gulligt med små gnällande tvåbeningar när det fanns FÖL och KATTUNGAR :love:
 
Sv: Är det våren ?

Men jag gööööööööör ju det och hjälper inte just på VÅREN :eek:

*konstaterar att minstingen är tillverkad i april :angel: *

Fast nu har nog oavsett Sissas inlägg :D åldern tagit ut sin rätt. Man blir nog inte gravid på första skottet som 44-åring, det talar all statistik tydligt emot ;) och efter 45 är det kört för de allra flesta.

Så det gäller bara att härda ut några månader och låta spiralen sitta kvar så kanske de slutar att :bump: :bump: sen !
 
Sv: Är det våren ?

Men om det är så svårt att bli gravid vid din ålder behöver du ju ingen spiral! :angel: Ut med den bara....

Så kanske det går som för våra kompisar som förra året fick sin femma vid 47 (hon) och 49-års ålder. Piiinsamt tyckte deras trettonåring först. Gör ni SÅNT fortfarande? :rofl: (Nu gillar de andra barnen läget, förutom den äldsta som sökte sig till en högskola lååång bort samma dag lillebror föddes.)
 
Sv: Är det våren ?

Det är nog bra att du har spiral - inte lika lätt att bli lockad att köra utan som om man tex kör med kondimer.

Sen är det nog helt klart våren!!!!! Allt spirar, vårförälskelser - både i nya och befintliga relationer, många djurraser parar sig nu, så det helt klart vårhormonerna!
 
Sv: Är det våren ?

Säg inte så där.... det är värst på våren.

Jag har inte ens en karl som vill ha fler barn :(
 
Sv: Är det våren ?

...min ännu icke etablerade yrkesman har dock mer förnuft än vårkänslor och säger att hur sööööta bebisarna än är så vore det bra att ha jobbat NÅGOT innan man är 35 för det där oranga kuvertets och sitt förstånds skull :cool:

Mitt förslag att jag kunde vara barnledig lyxhustru och därmed flytta med honom till en efterlängtad storstad utan hänsyn till avstånd till mitt jobb ratades direkt. HAN vill ju vara hemma och snusa om det blir en bebis :crazy:

Äh :mad:
 
Sv: Är det våren ?

:angel: Och plöstligt fick vi svaret på varför det varit så tyst från huset på andra sidan gården :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp