är det vanligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

att arb givare anställer gravida kvinnor eller "väljer" dom bort oss?? jag blev erbjuden ett djurskötarjobb och var ärlig å berättade att jag är gravid,men dom vill ändå ha mej där:banana: :banana: och sen sa dom att om jag var duktig så skulle dom kunna ta tillbaka mej efter min mamma ledighet.på ett sätt så förstår jag inte riktigt hur man kan anställa en kvinna som är gravid i 14:e veckan,dom vet ju att längre fram så kommer jag inte kunna göra flera arb moment. men jag är verkligen lycklig nu........:) :) :banana: :banana:
 
Sv: är det vanligt...

gwennie skrev:
att arb givare anställer gravida kvinnor eller "väljer" dom bort oss?? jag blev erbjuden ett djurskötarjobb och var ärlig å berättade att jag är gravid,men dom vill ändå ha mej där:banana: :banana: och sen sa dom att om jag var duktig så skulle dom kunna ta tillbaka mej efter min mamma ledighet.på ett sätt så förstår jag inte riktigt hur man kan anställa en kvinna som är gravid i 14:e veckan,dom vet ju att längre fram så kommer jag inte kunna göra flera arb moment. men jag är verkligen lycklig nu........:) :) :banana: :banana:
Grattis till anställningen!:)

Det kan säkert hända att arbetsgivare väljer bort gravida kvinnor.... men enligt lag få detta inte vara ett skäl till att ej anställa. Då bryter arbetsgivaren mot diskrimineringslagstiftningen. Dock brukar arbetsgivare kunna vara smarta nog att ange andra skäl till att personen inte fick jobbet i såna lägen.. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 821
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp