Är det töntigt

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jimmyg

Med regnbyxor med hängslen, sjuåringen kom hem och beklagade sig över sina? Kan det spela någon roll när de är så små?
 
Sv: Är det töntigt

Om det kan !!

Även om man som förälder inte tycker det så kan ungarna har en msasa åsikter. Det är ju PRAKTISKT med hängslen
 
Sv: Är det töntigt

:) Det där känner jag igen.

Det är nog ett stadie, små barn har hängselbyxor och stora barn har vanliga byxor

För att inte tala om termobyxor och overaller.
 
Sv: Är det töntigt

Regnbyxor med hängslen är big no, no... Småungar på dagis har hängslen!!
Sen får man som mamma tycka att det är hur praktiskt som helst..

Lika med vinteroverall, brukar kunna gå bra i lågstadiet men mot slutet av det och första året på mellanstadiet så är det termobrallor som gäller.
Sedan är det lögn i helskotta att få på något annat än vanliga brallor..

mvh Eva
 
Sv: Är det töntigt

Yes, min numera 9-åring slutade med allt med hängslen/overall när han började skolan, dvs nollan. Min som nu börjat nollan kan nog ha dem något år till, han är lite "barnsligare".
 
Sv: Är det töntigt

Nu har vi chansen! Denna generations föräldrar, se till att motarbeta att det är töntigt med vissa sorts kläder, se till att motarbeta att man måste ha vissa märken redan i skolåldern.Kom igen, jag hänger på!
 
Sv: Är det töntigt

Håller med!

Jag själv kommer ihåg liknande "problem" med tjat då jag gick på låg-/mellanstadiet och mina föräldrar gav sig ofta inte i första taget, framför allt av ekonomiska skäl. Tycker att det är skrämmande att se hur barn är klädda/kläs idag. Vad är det för fel med vanliga mjukiskläder i lågstadiet tex? Ska barnen se ut som små miniatyrer av vuxna redan i den åldern?? Jag och några till i klassen hade overaller nåt år längre än de flesta andra men det är inget jag har mått dåligt av!

Det är klart att man säkert (har inga egna kids än) vill lyssna på sina barns klag och tjat om vilka kläder "alla andra" har men inte ge upp direkt, då tycker jag att man i många fall gör dem en otjänst. Däremot måste man ju undvika att klä barnen i sånt som leder till att de blir mobbade (även om man ska kunna ha vilka kläder somhelst utan att bli mobbad EGENTLIGEN...).
 
Sv: Är det töntigt

Jag måste erkänna att det var mer praktiskt när ungarna började med termobyxor istället för overall. Oftast så var det ju just nederdelen som blev blötast så det var/är smidigare att ha fler termobyxor att byta med än flera overaller.
 
Sv: Är det töntigt

Håller med...

Ibland hade man gett mycket för en vanlig jacka vid hämtning med bil på dagis... det kan bli FÖR skitigt/vått för ett bilsäte med overall.

Det har hänt att jag beordrat overall-avkrängning i bagageluckan, så det stackars barnet får åka utan ytterkläder hem. :o

Nu har jag dock lärt mig, och har extrajacka i bilen, som tas med in på fritids "in case of emergency"...

FG, Hemsk moder :devil:
 
Sv: Är det töntigt

.Vad är det för fel med vanliga mjukiskläder i lågstadiet tex? Ska barnen se ut som små miniatyrer av vuxna redan i den åldern??

Min 6 åring hatar jeans och har nästan alltid på sig mjukiskläder, på vintern måste det vara knöligt, stelt och äckligt med jeans under ytterkläderna!
 
Sv: Är det töntigt

Förstår mycket väl att dom protesterar mot hängslebyxor i den åldern. Jag skulle tycka det var väldigt otymplig att röra sig i. Midjebyxor och jacka ger bättre "svängrum". Skillnad när barnen är mindre, då sitter midjebyxorna inte uppe så bra.
Jag är jätteglad att min 8 åring vet precis vad hon vill ha på sig. Det ser jag som ett tecken på självständighet, och det ger henne självsäkerhet att känna sig snyggt klädd. Precis som hos oss vuxna. Nu vill hon inte ha några "extremkläder" utan i mitt tycke snygga och bra baskläder (oftast mörka jeans som inte är utsvängda nertill, och någon schysst jumper till). Det är jätteskoj att handla med henne när hon vet exakt vad hon letar efter.
 
Sv: Är det töntigt

Det här med vad vi föräldrar sätter på barnen är rätt intressant :cool:
En kompis son kom hem från skolan och ville ha en sån där tröja som "viktor" .
mamman - hur såg den ut då.
sonen - den var blå ,med en krokodil på .
mamman - en krokodil ?
sonen- ja ,en liten krokodil "här (pekar).
mamman- en sån tröja får du inte . Den kostar förmycket . plus att du kommer växa ur den så fort.
........................................................................................

Vore inte skoluniformer bra att införa i skolan . ?
 
Sv: Är det töntigt

Ja, du skulle bara veta vilka märkeskläder man kan få se på barn i allehanda åldrar. Jag förstår det INTE. Men så är jag uppfostrad i ett hem där min far aldrig någonsin burit kläder där märket varit framträdande. Vet inte om han ö h t har burit "märkeskläder" någon gång. Inte heller mor min har brytt sig om sådant.
 
Sv: Är det töntigt

Nej, det tycker jag inte, det beror väl på hur de leker. Det är ju väldigt praktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 700
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp