Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Javisst är det bra att hon inte förutsätter att allt finns här.

Trodde inte att syrran var så vettig som hon faktiskt är, jag menar hon är ju lillsyrran och kommer ju alltid att vara det :p

En annan var inte "så noga" och syrran fanns med hela tiden när min var liten och var barnvakt emellanåt.

Det ska bli riktigt kul när nästa kommer :D
 
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Detta låter som många av mina kompisar, som dessutom har mer än ett barn. Fast jag har aldrig kommenterat det. Barnen tar ju inte någon skada av det.
Själv har jag med blöjor, ett extra ombyte, bärsjal och enkel mat tex. banan om jag vet att det kanske skulle bli matlöst. Allt i en praktisk ryggsäck.

Jag åkte till Sverige i två veckor med min lille då han var 3 månader gammal. Till barnet hade jag med kläder och blöjor för ca. 3 dagar (mamma har tvättmaskin), bärsjalen där barnet förvarades hela resan och en gosefilt. Bilstol hyrde vi från en barnaffär. Mamma trodde aldrig vi skulle klara oss och lånde hem bla. nappflaskor, babysitter, spjälsäng och barnvagn och inget av det användes.
 
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här mycket grejjer.

Ja till min fråga:
Syrran kommer med make och bebis. De har med sig (för att stanna ca 3 timmar)
*Skötväska

Det är väl helt o.k.


Även det kan väl vara trevligt för den lilla/lille. Har hon en kräkbaby kanske hon föredrar att använda sin egen istället för din, mina små gillade bara vår babybjörnbabysitter som var väldigt lättgungad och ratade totalt vår andra och bara skrek.


*Ytterligare en liten väska med extra kläder i
Ser jag heller inga problem med men det hade säkert varit lättare om skötväskan varit större så att hon kunde packa kläderna i den.

*En väska med termos (med varmvatten i, det har vi tydligen inget:D) och ersättningspulversburken i
Hon hade alltså med färdigkokt vatten vilket är väldigt ansvarsfullt. Så små kan verkligen bli panikhungriga och då känns det träligt att stå och koka vattnet, pluspoäng till din syrra.

*Sen hade de även med ett paket med gröt och päron, såg dock inte om det också hade nån väska eller kasse.
Inte heller det ser jag något problem med, det är väl bra att hon har med sig mat. På 3-4 h kan det behövas både ersättning/amning och ett mål med lite fastare mat om man börjat med det. Eller menar du att man måste ha grötpulvret i en burk och inte får ta med paketet?



*Sen så lyfter de in hela överdelen till vagnen och det är inte den lilla smidiga vagnen i mina ögon. Själv hade jag en vanlig sittvagn som man kan fälla ner och lägga in en liggdel om man vill i. Men jag hade bara en vanlig åkpåse till mitt barn och hon lever och frös inte. Jag förstår om de inte vill ha överdelen i bilen då den blir kall men jag har för mig att de har en liggdel i överdelen på vagnen, och den kan man ju plocka ur.

Jag hade en sittvagn med mjuklift men jag ser inget som helst problem i att folk väljer en duovagn eller sittvagn med hårdlift. Smaken är som baken och sålänge de villigt bär insatsen är det inte något du bör störa dig på.


* och sist hela bilbarnstolen med in. (själv hade jag en tjock filt som jag hade i som jag kunde ta ur)

Antagligen har de en bilbarnstol med avtagbar insats (vi hade också sådana), perfekta att ta med sig och har bebin somnat är det väl perfekt att kunna ta med sig den in utan att väcka barnet. Skulle aldrig falla mig in att lämna insatsen ute i en kall bil och meckla med bältena därute, jag bar alltid insatserna och satte fast bebisarna inne.


Denna make sliter i minst 10 minuter varje gång de kommer och går med alla dessa grejjer.

Vore det jag så skulle jag inte vilja eller orka åka någonstanns med allt detta, ska väl tillägga att vagnen är såå bra men syrran baxar inte in den i bilen själv helst, den är så tung och åbäkig, undrar vem som sa att köp en LÄTT vagn och det behöver inte ha en sittdel/liggdel som är separata utan det går att köpa en sådan som jag har :angel:

Jag är ledsen men du låter inte direkt som en glad moster utan som en missunnsam storasyster. Tråkigt att du känner att du behöver störa dig på deras val, glädjs istället att de vågar ta några egna beslut istället för att hänga dig i kjolarna. Din syster kommer säkert att be dig om råd när det känns som rätt tillfälle, eller så anser hon att det finns andra hon hellre vill rådfråga.
Det enda jag själv skulle ha valt bort var babysittern om jag lika skulle ha med bilstolsinsatsen (som i vårt fall gick att gunga), jag hade dessutom två bebisar att dra runt på vilket innebar dubbelt av nästan allt....


Åker jag någonstanns och nu har jag två mindre barn och ett större så har jag med en ryggsäck med blöja, nått klädesplagg, tvättlappar, termos med varmvatten (om jag ska åka någonstanns där det inte finns) och grötpulver i en burk och eventuellt vagnen och tar ur åkpåsen om vi är borta länge från bilen.
Hur gör ni?

ryggsäck med blöja = skötväska
nått klädesplagg = väska med kläder
tvättlappar = bör finnas i skötväskan
Termos med varmvatten och grötpulver = precis som din syster
Eventuellt vagnen= vagninsats
Tar ur åkpåsen= tar in bilinsatsen

Vad är skillnaden? Babysittern.....?
 
Senast ändrad:
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Jag har just fått mitt tredje barn de andra är tonåringar (samma far):rofl: Men jag känner inte igen något av det ni beskriver, jag far både på träningar (häst fotboll innebandy mm.mm med de två älsta, jag tar med mig det nödvändigaste i en väska blöjor, tvättlappar och ombytes kläder (spy barn).
Och inte verkar det gå någon nöd på mitt barn , nu när hon börjar bli lite äldre 5mån så kastar jag ner någon liten "Leksak" så hon har något att titta på och plocka med under träningar och tävlingar (matcher).

Nej enkelt är bra eller så är det för att man blivit bekväm. men jag har aldrig tagit med onödiga saker , kanske jag alltid varit bekväm
Men mina barn mår bra och tar inte heller med sig för mkt när dom ska iväg på läger el dyl:bump: :bump:
 
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Bara för att inte du tar med dig några grejer finns det ju ingen anledning att var missunnsam mot eller håna de som gör det. Typ ts inlägg. För mig personligen är besökets längd, om man ammar eller inte, barnens ålder o.s.v. är det som bestämmer hur mycket grejer man tar med. Att vara borta en hel dag jämfört med att vara borta 1,5 timmar är rätt stor skillnad, inte minst i blöjantalet för en tvillingmamma.....
 
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här mycket grejjer.

Ja till min fråga:
Syrran kommer med make och bebis. De har med sig (för att stanna ca 3 timmar)
*Skötväska
*Babysitter
*Ytterligare en liten väska med extra kläder i
*En väska med termos (med varmvatten i, det har vi tydligen inget:D) och ersättningspulversburken i
*Sen hade de även med ett paket med gröt och päron, såg dock inte om det också hade nån väska eller kasse.
*Sen så lyfter de in hela överdelen till vagnen och det är inte den lilla smidiga vagnen i mina ögon. Själv hade jag en vanlig sittvagn som man kan fälla ner och lägga in en liggdel om man vill i. Men jag hade bara en vanlig åkpåse till mitt barn och hon lever och frös inte. Jag förstår om de inte vill ha överdelen i bilen då den blir kall men jag har för mig att de har en liggdel i överdelen på vagnen, och den kan man ju plocka ur.
* och sist hela bilbarnstolen med in. (själv hade jag en tjock filt som jag hade i som jag kunde ta ur)

Denna make sliter i minst 10 minuter varje gång de kommer och går med alla dessa grejjer.

Vore det jag så skulle jag inte vilja eller orka åka någonstanns med allt detta, ska väl tillägga att vagnen är såå bra men syrran baxar inte in den i bilen själv helst, den är så tung och åbäkig, undrar vem som sa att köp en LÄTT vagn och det behöver inte ha en sittdel/liggdel som är separata utan det går att köpa en sådan som jag har :angel:

Åker jag någonstanns och nu har jag två mindre barn och ett större så har jag med en ryggsäck med blöja, nått klädesplagg, tvättlappar, termos med varmvatten (om jag ska åka någonstanns där det inte finns) och grötpulver i en burk och eventuellt vagnen och tar ur åkpåsen om vi är borta länge från bilen.

Hur gör ni?
Ja, min minsta är bara 6 år men jag har inte varit i närheten av vad du beskriver. Däremot förundrades jag när jag stod utanför leksaksaffären idag och i skyltfönstret såg leksaker för spädbarn som jag undrar om de verkligen går att sälja, ett batteri med Fischer-Price-leksaker från 500 kr och uppåt :eek:

Och att folk släpar omkring varmvatten i termosar tycker jag är jättekonstigt, det blir ju lätt bakterietillväxt i en termos och listeria och inte vet jag alla monster som kan bo i en termos om det inte är riktigt hett :p

Vad hade vi med till våra spädbarn? Välling i tetra alt pulver, ombyte av kläder och blöjor. Vad mer behövs :confused:

Men de som säljer alla tillbehören gnuggar förstås nävarna!
 
Sv: Är det så här "jobbigt" att besöka släkt idag med bebis?

De är osäkra stackarna.
Och kompencerar det med mycket prylar.
Har man allt med sig och jag menar ALLT så har man i alla fall med sig rätt grejjor.

Tala vänligt och milt till dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp