Accusé? Kanske felstavat...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare whitetrash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 844
W

whitetrash

Jag har köpt en häst med den som pappa, en underbar häst på alla sätt och vis som jag redan bildat mig en uppfattning om, men jag är ändå nyfiken på pappan... Och hittar naturligtvis ingen info, men så är jag ju dålig på tyska också :p

Så... Någon med lite koll som har ngt att berätta om honom? Eller kanske till och med vet ngn hemsida som man kan gå in och kika på?

Sv: Accusé? Kanske felstavat...

Accusé

Braun LN DE 331 312336997

Hannoveraner
(född) geb.1997
(uppfödare)Z: Gerhard Wehrs, Lehrte
(bruksprov) HLP: 2000
(totalindex)GI:106,54
(hoppindex) SI:99,54
(dressyrindex)DI:108,73

(Betäckningskostnad) Decktaxe: 400,00 €

Ägs av Sächsische Gestütsverwaltung och står på station hos:

Deckstelle 01683 Nossen, Zellaer Str.10
DL. GOW H. Kuhring Tel. 0172 / 3532384

Han har lämnat den godkända hingsten Amicelli (u Pius - Adept) som tävlat lätta klasser dressyr (han är född 2001).

Accuse.gif

Brun 1.67
Avkommeindex dressyr 111 (83%) hoppning 119 (78%)
så siffrorna är ännu rätt osäkra. Han har själv inte tävlats.
Godkänd i Westfalen och Sachsen.
10 döttrar har testats med följande siffror:
Skritt 108
Trav 102
Galopp 117
Ridbarhet 112
Löshopning 118

Accusé är e. Acord II (Ahorn Z - Almé Z) - Calypso II - Graphit

Hans mormor Granola är även mormor till mitt ena avelssto :) och därmed även mormor till de godkända helbröderna Campo Grande och Competent, de båda är efter Compliment (e. Calypso II)

Accusé har lämnat fina föl med bl.a segraren i Saxiska fölchampionatet, segraren i sydtyska fölchampionatet 2003 och ett hingstföl gick i finalringen i Tyska fölchampionatet samma år.

tack allihopa :) vad snälla ni är...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 823
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 708
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 959
Senast: caballus
·
Islandshäst Hej folket. Nu är det så att jag härom dagen satt och diskuterade med en kompis om att få tag i föl/unghästbilder/bilder på mamma o...
Svar
0
· Visningar
933
Senast: Hejochhå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10