Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Törs man ge soja till en häst som går på bete? Hästen i fråga är ett fullblod som under vintern gått på fri tillgång på hö (bra hö...
Svar
16
· Visningar
1 950
Senast: milly
·
Foder & Strö Hallå!! Jag har funderat lite på detta med hur mycket hö och kraftfoder en häst behöver under bete om man släpper den nu.? Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 021
Senast: Molin
·
Foder & Strö Min häst är halt och står f.n i sjukhage, och kommer göra så ett tag. Hon har fri tillgång på ensilage ute, totalt 4 kg hö inne (1+3, de...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: pixietail
·
S
Foder & Strö jag har ett varmblod som har blivitt tunn under vintern och välldigt tun och muskelös på ryggen så tänker jag prova lusern kan man...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Våra svenska jordar är ju vad jag förstår selenfattiga och sedemera så får det som växer där också selenbrist = våra hästar också...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Mina pållar har alltid fått av Lantmännens mineralslickbaljor för "betesdjur", underförstått kossor, i sina beteshagar. Förra sommaren...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: Masse
·
C
Foder & Strö Sitter här och försöker räkna foderstat på freefarm.se . Det går hyffsat bra MEN jag har ett problem :p Det finns för få "kraftfoder"...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Tänkte man kunde skriva vad man ger hästen och hur man motionerar den och vad för häst det är. Även hur den ser ut i hullet. Har ett...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: attempt
·
Foder & Strö Tänkte ge min häst det i sommar pg a fibrena...vart kan man få tag på det och ser det ut som "vanlig" betfor i konsistensen?
Svar
2
· Visningar
861
·
Foder & Strö Jag har ingen kunskap om haflinger och vet därför inget om vad behovet för en sådan häst är. I hagen i stallet går det en haflinger (ca...
Svar
6
· Visningar
1 578
C
Foder & Strö hur länge ska det blötas/kokas innan utfodring?
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Tigerrr
·
V
Foder & Strö Jag blir inte klok på höet i vårt stall. Kvoten mellan Kalcium och fosfor är mer än dubbelt så stor som den borde vara! Med hjälp av min...
2
Svar
23
· Visningar
3 295
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Mitt fullblod har blivit lös i magen. Hon blir alltid det på våren, och jag undrar varför? Kan det vara betet som gör henne så? Så fort...
Svar
10
· Visningar
830
·
L
Foder & Strö Någon som har dom ?
Svar
3
· Visningar
717
Senast: ragge
·
Foder & Strö Tips på foder till pigg häst? Äter nu 1,5 kg havre vilket verkar vara för mycket då han är väldigt stökig. Kan inte dra ned...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Jackie_nova
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni göra i denna situation? Jag har väl redan bestämt mig men vill gärna höra andras åsikter ändå :bump: . Jag har en gammal...
2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Det var någon som stod i vårt stall i vintras som hävdade att det inte alls var bra att ge hästarna. Och bångstyrig som jag är ville...
Svar
7
· Visningar
1 217
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Fick hem ett högdräktigt sto i förra veckan, hon är extremt mager. Att hon fått för lite mat är inte svårt att se, så nu undrar jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 586
Senast: rocki
·
Foder & Strö En ponny i mitt stall får jäst betfor. Hästen verkar inte ha mått dåligt av det. (De tyckte det var praktiskt att blanda till en stor...
Svar
7
· Visningar
2 047
Senast: bollen__
·
Foder & Strö varför ger folk betfor egentligen? enda anledningen jag kan tänka mig är för att blanda ut mineralerna eller om hästen är dålig på å...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 987
Senast: woffihaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka