Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Tillsätter ni mineraler när hästen går på bete? Jag har absolut ingen aning om mina hästar får i sig tillräckligt med mineraler nu när...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
S
Foder & Strö Jag har precis köpt mig en pre och fick höra att pre inte ska ha för proteinriktfoder. Då undrar jag vad som är bäst. Någon som vet? Säg...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Hur mycket förbrukar era hästar saltstenar? Min häst förbrukar 1/vecka utan att överdriva. Hn står och slickar jämt! Funderar på att...
Svar
11
· Visningar
1 170
·
Foder & Strö Jag har en häst som sedan 1-åring (nu 6 år) har "rinningar" från ändtarmen. Men normal avföring. Hans mage är känslig för kraftfoder, så...
Svar
3
· Visningar
788
·
Foder & Strö Har en häst som står skadad o kommer inte att ridas på ett antal veckor utan bara promeneras. Undrar om jag kan ge honom fri tillgång av...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: ameo
·
L
Foder & Strö När jag & dottern köpte ungponnyn fick vi med en, enligt mig, annorlunda foderblandning som de tidigare ägarna gett honom, två ggr per...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: ekedal
·
Foder & Strö Granngården har fått in ett nytt specialtillverkat foder för tex Islandshästar,detta heter Marstall och är ett Muslifoder. Ngn som har...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: fettso
·
S
Foder & Strö Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: sweet_extraa
·
Foder & Strö Jag har en fullblodskorsning (50% fullblod) som är lite svårfödd, men nu har tagit sig bra med hjälp av bl a lucernhack. Gick över från...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: ragge
·
S
Foder & Strö Sitter och funderar över alla typer av foder som finns ute i butikerna. Är inte helt lätt att som "nybörjare" få en översikt på vad som...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Fick tips om att ge korn då min häst är tunn över ryggen. Över revbenen är hon fin i hullet, men då hon stått en tid och tappat muskler...
2
Svar
23
· Visningar
1 757
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ja, ni ser rubriken... När är ett hö egentligen för gammalt för att fodra med? Går det att fodra med ett 2-3 år gammalt hö om det...
Svar
3
· Visningar
5 861
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara intressant för er andra med fångisar. :idea: Läste nyligen en intressant artikel i en engelsk hästtidning om...
2
Svar
35
· Visningar
5 294
C
Foder & Strö Vad använder du o varför? Vad betalar du för ditt val? Ni som använder hösilage/ensilage vaccinerar ni regelbundet?
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Moonspell
·
Foder & Strö En vit säck som det står "Lusernepiller" på. I innehållsdeklarationen står endst värdena på Råprotein, Smrp, Mj och Ts. Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö Min häst har troligtvis kronisk bronkit. Hon fick en massa olika mediciner i vintras och blev till slut jättemycket bättre och gick att...
Svar
12
· Visningar
5 657
Senast: LisaPL
·
Foder & Strö Nån som använder biosynov till sin häst? Har fått tips om att använda det till min häst....hur mycket ska man ge per dag och ska man...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Baddy96
·
S
Foder & Strö Jag undrar lite vad normalpriset är för hö och halm i mellansverige? Vet att det är olika från år till år men ungefär.... Vad är överpris?
Svar
6
· Visningar
777
Senast: ang
·
Foder & Strö ...en fånghäst om den får hö eller hösilage? Vad som utlöser fång tvistar många om men de olika buden är väl...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: fia n
·
Foder & Strö Sliter mitt hår för att få ihop en vettig foderstat till min korsförlamningshäst. Och nu tänkte jag ta hjälp er kunniga...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka