Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Lillkillen var, enligt mig som gärna vill ha dem lite på plus hellre än lite på minus sett på skalan inom normalhull, lite för...
Svar
12
· Visningar
1 157
Foder & Strö Jag har en arabåring (f. juni -06) som sedan han flyttade hemifrån (vid lucia) har varit på tok för tunn men jag vet baske mig inte vad...
Svar
16
· Visningar
1 396
Senast: Kassiopeja
·
T
Foder & Strö Jag har en fjording valack på 15 år som just nu är "avställd" pågrund utav en skada, kommer sättas i gång här fram igenom. Han leds bara...
Svar
9
· Visningar
1 795
Senast: milly
·
C
Foder & Strö Har köpt (pelletsform) Mineraler (krafft grön) eller någonting sånt.. kass på att komma ihåg namn .. :( hur ofta och när (från start...
Svar
7
· Visningar
954
Foder & Strö Är det vanligt att hästar kan reagera på soja i form av fodergallor? Höet vi fodrade med före det vi har nu fick vi analysvärdena...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Carolrita
·
M
Foder & Strö Hejsan, min dotter ska få sin önskan uppfylld att få egen häst, hon är riktigt duktig och varit fodervärd åt fler hästar, jag ( mamma )...
Svar
14
· Visningar
1 076
Foder & Strö Nu är jag igång med mina funderingar kring bete. Min shettis är extremt fet och min islandshäst är överviktig (säga extremt fet på honom...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag brukar variera mig när jag köper mineralfoder eftersom jag inte vet vilket som är bäst. Jag har någon gång lyxat till det med...
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: godishanna
·
W
Foder & Strö Har börjat ge min häst korn, kan det var det som gör att hon är varm och lite gallig i benen? Går det över?
2
Svar
29
· Visningar
2 345
Senast: Totola
·
C
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad på linfrö som man häller varmt vatten på och linfröolja? :confused: Är linfröolja lika bra...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Sitter här och funderar lite nu på hur jag ska göra. Det är så att hästarna ska gå ut på "bete" från imorgon, och kommer alltså stå ute...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag bad en bonde sprida ut näring på mitt förkrympta stackars bete, 2 år sen sist så det var väl dags ;) Undrar hur länge man måste...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Visst finns det uträknat av "nått" vad sveriges hö ligger på i medel? har hört att om man inte har någon analys så brukar folk använda...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Undrar vad ni ger för foder till era B-ponnyer. Hö/hösilage, kraft, mineraler/vitaminer. Någon kanske har tips på mängd och fodertyp...
2
Svar
23
· Visningar
4 491
G
Foder & Strö Ja, nu undrar jag vad ni ger hästarna för foder för att dom ska bli piggare? Min häst har inte så mycket vilja och blir seg nu som då...
Svar
13
· Visningar
1 680
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av deras foder? Är ni nöjda?
Svar
18
· Visningar
3 249
Senast: Lea
·
A
Foder & Strö Fösta tråden i dethär forumen från min del :D I alla fall, har ett föl på 1½ månad som är väldigt välskapt o jätte fint i hull. Växer...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: annalisa
·
E
Foder & Strö Min ponny har blivi lite tunanre nu under vintern... Nu går hon på hösilage, grund å havre... Kan man ändra så man ger hösilage...
Svar
17
· Visningar
1 573
Senast: EnSomUndrar
·
Foder & Strö visst är det så att alla lucern pellets inte måste svälla? men hur är det med "danske lucern piller" står inget på påsen så då borde...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: LillaMy84
·
M
Foder & Strö Jag har en galen nordsvensk på 12 år. Han är jättehet och jag har problem med fodret. Just nu ger jag han 1 lite lusern, plus lite...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: majabergman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka