Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Jag har stora bekymmer med hullet på min travhäst. När han kom till mig för ca 2 månader sedan var han mycket mager. 1a månaden gick...
2
Svar
30
· Visningar
2 266
Senast: Lollo_ok
·
S
Foder & Strö Vad är fibergi? När ger man det? Vad kostar det? Har hört att det är ett färdig kraftfoder med mineraler och allt som är bra om...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Japp! Lillhästen tycker allt annat är mycket mer intressant än att käka :( Just nu går han på fri tillgång på hö. Har gått upp...
Svar
2
· Visningar
1 113
Foder & Strö Hej Jag hittade ett recept här på buke för hosta. Har gett Carrageen i omgångar men tänkte denna gång testa anis och timjan. Finns det...
2
Svar
39
· Visningar
3 789
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ok, jag vet att det finns några trådar ute om just detta men jag tänkte fråga... Jag ger min tös linfrö nu för att hon fick...
2
Svar
32
· Visningar
2 588
Senast: loppo
·
G
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni, är det onödigt att fortsätta ge mitt 22-åriga varmblod ½Liter luzern/dag under sommaren när han går i gräshage...
Svar
15
· Visningar
2 377
Senast: Meemisen
·
Foder & Strö Mina två hästar fick kolik med 2 dagars mellan rum, efter att jag öppnat en ny säck med Fibergi låg. De har ätit Fibergi i alla år utan...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Molin
·
P
Foder & Strö Såg i reklamen från Granngården att de har ett nytt foder, speciellt framtaget för islänningar. Någon som testat detta? Jag har idag...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Jag blir förvirrad av all information som finns där ute. Vad ska ett 2 årigt kbl äta? Går på lösdrift nu, lättfödd(?). Förra...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Sammet
·
D
Foder & Strö Min häst är 18 år i år och är väldigt pillig med maten. Inte bara att han är kräsen utan behöver verkligen ro om man vill han ska äta...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: Centaur
·
Foder & Strö NI som använder fodertunnor, vad har ni för sort och hur mycket har de kostat? vars har ni köpt dem? ryms en hel betfor säck/hel havre...
2
Svar
24
· Visningar
8 812
Senast: gutenviks
·
L
Foder & Strö Har fått beordringar om att min häst behöver mer protein i sin foderstat för att bygga mer muskler, just nu går hon bara på Lusern och...
Svar
15
· Visningar
1 042
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Ja, vad är skillnaden? Betamix -kornbaserat fullfoder - och Hestekraft innehåller bl a lusern, örter, korn, majs, popcorn, osv. Det...
2
Svar
24
· Visningar
2 353
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Hjälp! Har hört att man inte ska ge hästar gräs klippt med gräsklippare?! Vi har två ponnyer varav en liten bponny som ibland har...
Svar
10
· Visningar
4 484
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Jag har köpt kwik beet och racing balanser från D&H...min häst klarar inte betet utan hjälp av krafftfoder(mkt fullblod) Hur mkt ska...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet något tillsatsmedel som inte ger så lågt pH som det som tillsätts i ensilaget till t ex nötdjur, typ myrsyran...
2
Svar
31
· Visningar
2 397
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Ok, jag ska räkna ut på ett ungefär hur mycket korn jag ska köpa hem av min leverantör som jag inte alls träffar många ggr så jag tänkte...
Svar
10
· Visningar
2 086
Senast: KillerQueen
·
P
Foder & Strö Vad bör foderkostnaden hamna på för en normalfödd halvblodshäst som tränas regelbundet och tävlas ibland? Alltså en rätt generell häst? ;)
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Farao
·
Foder & Strö Min fånghäst (hade det 2005) håller nu på att långsamt vänjas in på bete. Det går bra och han går nu två timmar per dag. Han äter...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka