Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Hej! Såg en annons om "hö på rot" vad innebär det? Någon som vet... N (ny i brukarbranschen)
Svar
2
· Visningar
3 789
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Kanske en urdum fråga.... men men :crazy: Vad innehåller gräs? Stärkelse? Kolhydrater?
Svar
4
· Visningar
7 306
Senast: DavidS
·
H
Foder & Strö Nu är jag ej säker på att tråden hamnade rätt. Jag har hört att i Kraffts vanliga pelletsfoder så är mineralerna små kulor i...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Hanna
·
K
Foder & Strö Räcker ett bra gräs denna perioden? Eller ska jag stödutfodra med proteintillskott? Mängden måste bli en höftning? Tacksam för svar
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: knasan
·
T
Foder & Strö Min häst har en saltsten uppe på väggen som han aldrig slickar på, har aldrig gjort det. Behöver man då ge salt som tillskott? Han...
Svar
14
· Visningar
1 061
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Fullblodet är jätte fin i hullet, men lös i magen. Äter ca 3-4 kg om dagen vilket jag tycker är alldelles för lite. Gräset är kort men...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Kan jag fodra med fjolårets hösilage till hösten? Har fått erbjudande att få 15 rundbalar hösilage av en bonde då han hade en del över...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Carolrita
·
M
Foder & Strö Det är så att vi ska ta hösilage i år på en åker som är ca 1,7 hektar. Och eftersom jag bara har en o en halvhäst (ett halvblod samt en...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Invinciblestables
·
I
Foder & Strö Hej, Någon av er som provat Horslyxs http://www.horslyx.co.uk/ produkter? Jag funderar på slickbaljorna, den oranga i första hand...
Svar
16
· Visningar
3 176
Senast: Äska
·
D
Foder & Strö Det är så att min häst har börjat strunta i kraftmaten, och jag misstänker att han kanske är "övermättad" på nåt sätt. Har gett han 500g...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Dundret
·
D
Foder & Strö Va gör man med en sån? Jag kan inte ha samma foderstat en hel vinter. Ger jag tex korn och havre så har han tröttnar till mitten av...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Dundret
·
H
Foder & Strö Hej, min häst har som små hårda knölar på varsin sida om ryggraden precis i sadelläget. Han hade det när jag köpte honom med en...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: smurfis
·
S
Foder & Strö Hej. Hur gör ni vid gräsinvänjning o betessläpp? Släpper på bete 1 juli och håller nu på och betar en stund varje dag för långsam...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: smurfis
·
E
Foder & Strö Har läst en massa här om att hästar kan bli bukiga av för mycket/för lite protein (kommer inte ihåg hur det var). Hur ser man då att det...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: tgd
·
K
Foder & Strö Hej! Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa oss.... Om några av er sett den stora "diarrétråden" så vet ni kanske att min...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: kickikompis
·
Q
Foder & Strö Detta är bara en hypotes jag har funderat ut under mina ensamuteritter, ni vet ju hur mycket man hinner med att tänka då. Väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Thora
·
B
Foder & Strö läste på en örtsida (som jag givetvis fipplade bort lika fort som jag hittat den) att lucern är mjölkfrämjande hos människor, är det så...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: HelenaHandberg
·
I
Foder & Strö Hej, Vi ger loppfrö till våran Lukas. Nu funderar jag lite hur ni ger dem. Ger ni dem i krubban med vatten över? Eller blandar ni...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Ingrid och Lukas
·
Foder & Strö Vilken sädesslag är mest rikt på aminosyran Lysin; Havre eller Korn? Har sökt i gamla trådar men inte hitta svaret.
Svar
2
· Visningar
1 416
Senast: Netika
·
A
Foder & Strö jag vet inte riktigt vart den här tråden ska vara menmen. Min häst får 3kg hö morgon, 1kg hö förmiddag, 1kg hö eftermiddag och 3kg hö...
Svar
7
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka