Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag bor i Belgien och skulle vilja köpa kli till min häst men vet inte vad det heter på franska (inte heller på engelska eller...
Svar
7
· Visningar
1 429
W
Hästvård Hej. Har en fråga. Kastrerade vår åring igår. Någon som vet när han är säker att släppa ihop med stona? Mvh Camilla:)
Svar
7
· Visningar
956
Senast: segersten
·
Hästvård Blir svårt att förklara allt kort, men gör ett försök. Min häst har lynnesproblem, inget konstigt med det, men det är ganska jobbigt...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 195
Hästvård Hej, behöver lite hjälp. Det är såhär att i förr går så kom våran hovslagare och skulle verka och sko våra hästar. Så när han tagit...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 367
Hästvård Min häst är väldigt väldigt känslig för skav. I vintras var det första gången vi klippte honom och därmed blev problemen tydliga. Vi...
Svar
5
· Visningar
1 483
Senast: Sam
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, vad äter egentligen din unghäst (3-4 år gammal) för foder? Eftersom jag satt igång min egna 4åring nu ordentligt...
2
Svar
27
· Visningar
4 006
Senast: Bulldoozer
·
Foder & Strö Min häst vill inte slicka på saltsten. I över huvud taget. Jag har gett salt i maten men hon äter då sämre och lämnar gärna. Överlag...
2
Svar
22
· Visningar
6 302
Hästvård Min häst har haft lite skav på hasen hela vintern, men har inte varit så stort utan bara liten kal fläck. Men nu när han går ute på bete...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: Fibusen
·
Hästvård Här har ni ännu en som länge snokat runt här anonymt men nu behöver råd! :D Jag har en otroligt matglad 14åring som har varit skadad...
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Shaggy
·
Hästvård Lindrig s.k. hanetrit. Sökt på nätet och får fram att detta är ngt muskulärt som ej generar hästen men ger en ofrivillig rörelse vid...
Svar
1
· Visningar
1 269
Senast: Immer
·
Foder & Strö Som rubriken säger, finns det någon mening med att ge sockerrikt foder? Funderingen kom upp när jag letat foder med låg sockerhalt...
Svar
17
· Visningar
2 217
Senast: Texaz
·
Hästvård Kan en häst född med bockhov bli helt ok eller kommer det alltid att påverka benet? Kan den hålla för normal ridning/påfrestning? Hästen...
Svar
9
· Visningar
2 760
Senast: Lona
·
Foder & Strö Har börjat fodra med Mitavite cool performer till min 5åring då han är en liten tunnis. Har bara hört gott om detta fodret. Är bekant...
Svar
15
· Visningar
1 850
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej har läst i flera trådar här att avkoket på anis, timjan och lakrits rekommenderats till "host-hästar" och att många fått bra...
2 3
Svar
52
· Visningar
13 891
Senast: SalanderI
·
Hästvård Såg att Böjres hade det och att det ska vara bra för hovarna. Gör det någon verkan? Och hur använder man det?
Svar
0
· Visningar
975
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Mitt 16-åriga sto har haft en tråkig höst med tappskor och hovbölder, framförallt på vänsterfram. Nu har jag äntligen kommit igång...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 606
Senast: wapasha
·
Hästvård Min bekant ger sin häst en sista chans nu, hjälper inget nu så somnar han in nästa månad. Problemet är att han piper när han andas, nått...
2
Svar
23
· Visningar
3 960
Senast: Karre
·
Hästvård Kommer aldrig ihåg hur det är, men jag köpte iallafall en häst som fått 1:a sprutan i januari även fått andra sprutan. Är det så att...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Cita
·
Hästvård Jag ska besiktiga min 2åring imorgon för försäkringbolaget ville det pga att jag har ändrat i försäkringen. Nu är det så att för...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: lewellyn
·
Hästvård Detta upptäckte jag på min häst igår. Fanns inte där 24 timmar tidigare. Har gått i samma hage i 2 månader, dygnet runt sedan söndagen...
Svar
8
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka