Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Behöver man blötlägga havren?, som man gör med betfor? eller kan dom äta havren som den är?(torr)
2
Svar
21
· Visningar
4 352
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Ni bukisar brukar ju veta det mesta *fjäsk å smicker :angel: * så jag tänkte fråga er vad det kan tänkas kosta per månad i enbart...
Svar
7
· Visningar
776
Senast: Buppisen
·
E
Foder & Strö Har nyss köpt en nordsvens o föl (3månader) Ska stoet ha något tillskott eftersom fölet diar ? ( Dem går på gräs dygnet runt)
Svar
2
· Visningar
649
Senast: _Emma_
·
Foder & Strö Jag har planer på att, för första gången. ställa ut hösilagebal i hagen, har några funderingar... Vad har NI för lösning för att det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 136
Senast: ameo
·
T
Foder & Strö Vart får man tag på det? Har bara sett lusern med melass hos granngården..
2
Svar
26
· Visningar
5 546
Senast: Äska
·
Foder & Strö Har en 2 årig unghäst som äter konstant, grovfoder alltså. Han står alltid med huvudet i hösilagebalen i hagen, vi har lite roligt åt...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Vita_N_6520
·
T
Foder & Strö Hej, jag har två tjoguåriga varmblod, c:a 150 cm. Jag skrittar bara dom ute när jag rider. Inga större ansträngningar alltså;) Vad...
Svar
4
· Visningar
712
B
Foder & Strö Funderar på om jag ska börja ge min häst Fibergis Super-G innan tävlingar, så han får lite mer energi. Någon som använder sig av det...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: HelenaHandberg
·
J
Foder & Strö Vill veta ungefär vad ni ger era travhästar i träning för kraftfoder. Alltså, mängd per fodringstillfälle, hur många fodringstillfällen...
Svar
4
· Visningar
1 679
Senast: Salandge
·
S
Foder & Strö Jag undrar om foder från spillers. Vill veta så mycket som möjligt om det. Vad har ni för uppfattning och erfarenheter av de? Är det så...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: search
·
T
Foder & Strö Ska stängsla ny hage på en åker där det tidigare varit vete. Vi har sått in ny gräsvall men det är ganska mycket vete kvar. Och de har...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Trampe
·
L
Foder & Strö Hejsan. Det är såhär att min krake har blivit ganska smal på sista tiden. Vi har en bra foderstat som vi fått utav några som kunde det...
Svar
18
· Visningar
1 028
Senast: Lantlolla
·
D
Foder & Strö Kom på våran häst att stå att kräva hål i backen och slicka i sig lerjorden han hittade där. Det första jag tänker är ju någon form av...
Svar
11
· Visningar
981
Senast: dolphinsmile
·
Foder & Strö Behöver man ge extra mineraler till hästar på bete som redan får fibergi?? Tidigare har dom fått Krafft Miner Blå var tredje dag...
Svar
1
· Visningar
579
Senast: em76
·
M
Foder & Strö Hej! Nu hoppas jag att ni som är lite bra på det här med foder kan ge mig lite bra tips. Har bara haft min nya häst några dagar och...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: HannaZ
·
C
Foder & Strö Vad väljer du, och varför? Tacksam för svar!:)
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 916
Foder & Strö ...tycker min häst. några tips på hur man kan gotta till det lite, någon som provat melass i? han har ett stort behov av proteiner och...
Svar
7
· Visningar
774
C
Foder & Strö I mitt stall där jag står nu så är det massa folk som ger sina hästar örter, alger och kamomill (lugnande) :confused: Lite nyfiken...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Detta är framförallt en fråga till er som har erfarenheter av att producera hösilage. Jag har fodrat med hösilage de senaste tre åren...
Svar
14
· Visningar
2 858
Senast: Suuz
·
V
Foder & Strö I höst, när hästarna kommer in från betet, vill de flesta i mitt stall byta från hö till hösilage. Både för hästarnas skull (en...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: DavidS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka