Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har alltid varit noga med att sko hästarna ungefär var åttonde vecka. De gånger hovslagaren har haft semester eller haft mycket att...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 932
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Oki, blev kanske inte värdens bästa bild. Men hur tycker ni att formen ser ut på henne. tjock/smal/omusklad osv. Skulle vara roligt att...
Svar
7
· Visningar
1 592
Senast: Got2Be
·
Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: lewellyn
·
Hästvård Tre hästar, varav två är mina egna har visat konstiga symtom senaste två dagarna, två av dem i helgen och den tredje idag. De två som...
Svar
6
· Visningar
3 353
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Hur gör ni? Tala gärna om vad ni har för häst och om den är lättfödd eller inte. Gärna vad för kraftfoder ni isåfall ger under...
2
Svar
26
· Visningar
5 432
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Jag har en nordistravare på 8 år som helt plötsligt manen har börjat gå av på.. Det ser ut som om någon har ryckt manen på vissa...
Svar
8
· Visningar
1 455
Senast: Allevo
·
Hästvård Fy idag har det varit hemskt! Min tant fick foderstrupsförstoppning. Trodde först att det var kolik då hon la sig ned hela tiden och...
Svar
14
· Visningar
6 246
Foder & Strö hade hästarna på bete förra veckan, de drack mycket vatten och åt mycket gräs ^_^. men denna veckan så står de inne pga dåligt kallt...
Svar
8
· Visningar
2 013
Senast: Ottisen
·
Hästvård Jag tarvar assistans! Jag funderar lite (mycket) på vad jag ska göra med min häst som dricker hemskt dåligt ute nu när det är varmt...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Sedan min häst bytte stall för 5 veckor sen har han varit ganska dålig i magen. Då och då är det lite bättre, men jag funderar lite vad...
Svar
10
· Visningar
1 653
Senast: lomuxx
·
Hästvård Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på hästhantering, men eftersom det inte är ett hanteringsproblem egentligen så provar...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: Piek
·
Hästvård Har en kompis med häst som fått mindre inflammation på hovbenet vf. Vet rekommenderade ringsko på bägge fram med flytsula för skydd o...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 979
Senast: Maléne
·
Hästvård Min häst hade i Tisdags dragit på sig en ordentlig sårskada,med en djup sårficka till följd av det,han fick penicillin direkt,och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Hej Buke!:bump: Då min pålle verkar rata saltstenen ( har inte rört den på de månader jag ägt henne) så har jag tänkt börja tillsätta...
2
Svar
23
· Visningar
5 963
Hästvård Mitt 20 åriga halvblodssto har igår och idag haft torrhosta, hon hostar inget vid hantering i stallet utan vid ridning. Hon har haft en...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Totola
·
Hästvård Min hästs mamma har jätte konstiga hovar, ser ut som barken på träden. Nu va hovslagaren här i veckan och det gick inte att fästa skon...
2 3
Svar
55
· Visningar
11 253
Senast: coari
·
Hästvård Hej! Min häst (2 år, går på lösdrift, gör inte så mkt annat just nu) tenderar att stå med sina bakben inunder sig. Inte mkt och inte...
Svar
17
· Visningar
7 342
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min lilla kille har fått ett ordentligt sår högst upp på frambenet,hade ut veterinär som tvättat rent,och fick upp hela pekfingret uppåt...
2
Svar
33
· Visningar
7 221
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag behöver ha ett energifoder till min häst då jag tror att det är det som saknas för att bygga muskler. Jag har en analys på det...
2
Svar
21
· Visningar
4 154
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag har 2 frågor: 1. Är det någon skillnad på eggbett och muffbett? 2. Min ponny har plötsligt fått ganska hårda mungipor...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka