Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hoppas denna tråden hamnar rätt ! Jag har av en bonde beställt hö. Jag misstänker att det höet kommer ifrån en jättehage där hästar...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: SaraXX
·
Z
Foder & Strö Har fått hem en 6 årig D-ponny som ska lägga på sig en massa muskler. Få ork & styrka. Vill ej ge havre för huvudet än så länge. Hon är...
Svar
3
· Visningar
882
Z
Foder & Strö Det borde ju vara bäst att blötlägga kross korn? Eftersom det dammar så mkt? Jag har börjat göra det nu & jag blöter det på kvällen så...
Svar
2
· Visningar
1 295
Senast: zoowie
·
Foder & Strö Måste brar fråga om jag har fått till det rätt ang. ts-halten i hösilage. Vi säger att ts-halten är 50%, menas det då att t.ex. en häst...
Svar
15
· Visningar
2 451
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Min gamla herre fick fång i januari. Har nu börjat att sätta igång lite smått. Poängen nu är att han är väldigt mager (har haft...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: Carolrita
·
N
Foder & Strö Alltså min första fråga är det kanske lite blondinvarning på ;) MEN... jag ställer den ändå! :D Kan man överhuvudtaget orka flytta på...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Masse
·
Foder & Strö För ett tag sedan läste jag en tråd där det var någon som undrade vad man gav sina föl/unghästar. Och jag blev väldigt förvånad över att...
Svar
15
· Visningar
1 864
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Kan hästen bli beroende av foderjäst? Försvinner effekten om man ständigt ger det? Jag ger påller foderjäst nu sedan någon månad...
Svar
12
· Visningar
2 715
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö Min 4 åring går inte upp i vikt! Han är inte "smal" men det skulle inte göra ngt om han la på sig ett par kilo om man säger så. Han...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Ancor
·
S
Foder & Strö Mitt halvblod har det senaste året varit jättefin i rygg musklerna! Jag har nu börjat se att han blivit väldigt svank och bukig...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 210
Senast: tgd
·
Foder & Strö som rubriken säger. vi har hö brist på mitt stall. det kommer inte räcka tills det nya höt kommer... det kommer inte nytt förän efter...
2
Svar
36
· Visningar
2 721
Senast: remmis
·
Foder & Strö Finns det något särskilt man kan behöva tänka på vid utfodring med nyskördat hö? Och hur ser fruktanhalten ut i hö, jämfört med när det...
Svar
8
· Visningar
2 320
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag tillhör de som anser (ansett?) att det ska extremt mycket till för hästarna ska bli tjocka i benen av för mycket protein. Dvs jag...
Svar
19
· Visningar
4 686
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hur många timmar tycker ni att hästen kan stå inne utan grovfoder? Jag vill gärna ta in min häst ett par timmar om dagen, då hon blir...
2
Svar
21
· Visningar
1 706
Senast: Vita_N_6520
·
S
Foder & Strö Sökningen funkar av nån anledning inte för mig så ber om ursäkt ifall det här redan varit uppe, vilket jag antar.. Men, nån som har...
Svar
4
· Visningar
3 512
Senast: Royal
·
S
Foder & Strö Min häst har visat tecken på något jag tror kan vara sandkolik. Jag har sökt bland trådarna här och sett att loppfrön är att...
2
Svar
39
· Visningar
5 943
M
Foder & Strö Bör man ge mineraler när hästen går på bete? Jag ger min häst 1 dl mineraler (Krafft Blå). Vad ger ni era hästar när det går på bete...
2
Svar
20
· Visningar
3 097
Senast: Netika
·
T
Foder & Strö Någon som vet ungefär hur mycket 1 matsked salt är?
Svar
3
· Visningar
681
Senast: TheDot
·
C
Foder & Strö Om ni ska fodra era hästar med helhavre, vilket skulle ni välja antingen köpt ifrån bönder som odlar havren eller på nån foderbutik som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 114
Senast: Kirre
·
I
Foder & Strö Är krossad havre bättre att ge hästen än okrossad havre?
Svar
12
· Visningar
1 747
Senast: -emmaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka