Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min medryttare använde blåspray som sårspray på min skimmel. Finns det någon som helst chans att få bort det?
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: gunhild
·
Hästvård Om du har dessa förutsättningarna, hur gör du då? Russföl 10 dagar gammal 5 grader varmt Hällregn och riktig råkyla var eviga dag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 501
Senast: Mary91
·
M
Hästvård Väcktes imorse av att mamma ringde och berättade att hästen stapplat ut ur stallet och hon var rädd att han fått fång. Jag åkte ut till...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: mooi
·
Hästvård Det gäller en 3 årig fullblodsvalack som är under inridning(endast skrittad typ 10 minuter uppsuttet åt gången än i hagen) Förra...
Svar
2
· Visningar
1 757
Senast: Memmis22
·
Foder & Strö Hur vet man hur mycket kraftfoder hästen ska ha? Jag vet att det beror på ålder och motion m.m. men alltså hur vet jag vilket...
Svar
16
· Visningar
1 639
Hästvård Förra veckan köpte jag en ny häst. På onsdagen besiktigades den av min veterinär och jag var själv med, den gled igenom allt utan...
2
Svar
24
· Visningar
4 136
Senast: fejko
·
Hästvård Min häst ska genomgå en karpalkanal tenoskopi. Han har en vass broskspets som irriterar vid knä. Läktid ska vara cirka två månader och...
Svar
1
· Visningar
1 149
Senast: Mumin_79
·
Hästvård Jag har en ponny som är ganska känslig för värme och insekter, men under den senaste veckan har hon verkat bli sämre. Hon brukar ha...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: Gimlan
·
Hästvård Märkte något väldigt annorlunda igår när min madam kissade... Vi hade varit ute och skrittat en tur och uppenbarligen var hon kissig...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Got2Be
·
N
Hästvård Hej hej. Jag har hästar på bete hemma hos mig. Nu har jag fått reda på att den ena hästen är smittad av blodmask. Hur smittat blir då...
Svar
2
· Visningar
2 571
Senast: Nicco
·
Foder & Strö Om man har en gammal gräsmatta, stor nog för att vara bete, där det inte växer annat än gräs, alltså vanligt "gräsmattegräs", skulle man...
2
Svar
21
· Visningar
5 150
Senast: Karre
·
Foder & Strö Söker nu med ljus och lykta efter ett bra kraftfoder till mitt dräktiga fångsto. Måste ha låg sockerhalt men helst en kvot smrp/MJ på...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
13 349
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 711
Senast: axel
·
Hästvård Min häst har så tjock man och svans och får mjäll och klåda, så klart blir det värre på sommaren. Jag har hittat ett riktigt bra...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Lilla hästen är MYCKET känslig vid sömstick, plockade därför av skon tre dagar efter hon var nyskodd. Detta pga hälta o varm hov. Brukar...
2
Svar
35
· Visningar
5 989
Senast: _Elly_
·
Hästvård Jahapp, så står man här med en ny häst i en av hagarna. Hästen flyttade hastigt och lustigt hit till mig för några dagar sedan. Fick ett...
Svar
4
· Visningar
2 541
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har kollat igenom de stora fångtrådarna, men då de senaste inläggen verkar vara några år tillbaka sedan så skriver jag en ny här då...
2
Svar
23
· Visningar
3 795
Senast: TinyWiny
·
Hästvård I två veckor hann jag ha häst, sedan var lyckan till ända. :( I lördags ringde de från stallet och sade att min häst stod i hagen och...
Svar
6
· Visningar
3 032
Senast: Andorra
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 282
Senast: cactuspower
·
Hästvård Har ett Danskt arabiskt fullblod, född 2004. Har haft ute 2 olika veterinären som försökt hitta chippet i halsen. Är de någon som...
Svar
11
· Visningar
3 056
Senast: Irmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka