Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jo det är min fundering? Vad ska jag stoppa i min lättfödda arabvallack under sommaren? Han kan kännas lite seg etc när han inte står...
Svar
3
· Visningar
559
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Söker ett kompletteringsfoder till min häst som har konstaterad järnbrist. Vet att järnbrist ofta beror på kopparbrist och att man inte...
Svar
2
· Visningar
4 331
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Råkade, klantig som jag är köpa in alldeles för mycket foder och fyllde tunnorna som står fulla nu när min häst går på bete. Handlar...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Hejsan, Undrar lite över den foderstat jag fick med hem till vår bastanta shettis - nybliven mamma för första gången. Hon har varit...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: ameo
·
Foder & Strö Om man "bokat" ett antal balar hösilage av samma parti och det inte finns någon analys, hur gör man då? Tar man provet på första balen...
Svar
1
· Visningar
662
Foder & Strö har nu provat helfoder av många olika slag. mustang, krafft, hestekraft, mm mm, det ena dyrare än det andra. alltid finns det folk...
Svar
11
· Visningar
1 048
Foder & Strö Hur gör ni? Får era hästar kraftfoder när de går på bete? Mina går på bete rids regelbundet 5-6 dagar i veckan tränas å tävlas lite...
Svar
19
· Visningar
3 225
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Testar här om det finns någon klok bukare som har lust att ge mig lite råd. Jag har för tillfället en realativt tjock häst som går ute...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: milly
·
Foder & Strö Någon som vet ungefär hur många kg som går på deras pallar?
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Camigween
·
A
Foder & Strö Hej svejs. Sommar och sol och pållen betar för fullt i sommarhagen :) Och nu sitter jag och förbereder inför vintern redan :p Vill...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Hm mina hästar äter fortfarande gärna hö,men dom lär väl knappast behöva det nu??:confused:
Svar
13
· Visningar
857
Senast: Hallonkvist
·
J
Foder & Strö Var inne på Granngården för att köpa vårt vanliga helfoder och fick syn på en säck som de kallar blandsäd. Vi har en häst i stallet som...
Svar
2
· Visningar
2 252
Foder & Strö Hejsan! Jag ska släppa mina hästar på bete om någon vecka, de har gått i sina vanliga vinterhagar nu, visst finns det gräs men i...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Moppa123
·
E
Foder & Strö .. och pållen min börjar snart gå ute på natten tsm med alla andra hästar i stallet. De är ju trots allt hästar, och därför vill vi att...
Svar
12
· Visningar
895
Senast: remmis
·
Foder & Strö Är vitlök farligt för hästar? Kommer ihåg att det var i ropet för något år sedan men har glömt vad slutsatsen blev..
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Min ena shettis har blivit fet som en gris :eek:nu på betet. Jag har förminskat hagen (den är inte jätteliten!) så att det inte skall...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: sagalisa
·
H
Foder & Strö Nu är årets hö inne! Nu ska vi släppa hästana där på bete. Där är ca 5 cm gräs och det har redan börjat växa igen:crazy: Större risk...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: HarryBarry
·
M
Foder & Strö Har haft hästarna i en stor hage med kort bete nu. Mycket kort. De har inte blivit smala. Men nu har det varit så torrt i ca en vecka...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: mysis
·
Foder & Strö Hej på alla klolka! Nu är det såhär att min stallkompis pappa skall tillsammans med hans kompis slå hö på ett par åkrar åt oss *gratis...
Svar
4
· Visningar
5 433
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö Har en häst som haft fång i februari och april, ska nu inte gå på bete/gräs denna sommaren utan utfodras med hö istället. Nu har vi det...
2
Svar
21
· Visningar
2 534
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka