Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Min häst ska sättas igång efter en senskada då han nu konstaterats "frisk". :love: Jag undrar om någon har tips och råd på...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Efter att ha läst div. trådar här på foder funderar jag över följande. Vad är tecken på energi- resp. proteinbrist? Hästar som är...
2
Svar
22
· Visningar
7 281
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Ska flytta hästarna och håller på och fixar hagarna nu. Men i ena skogshagen(som är väldigt fin hage som jag gärna vill ha dom på) växer...
Svar
16
· Visningar
4 525
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej Jag har en fråga angående mitt 9 åriga halvblodsto. Hon har ett beteende som jag aldrig har sett på en häst innan. Jag köpte...
Svar
6
· Visningar
1 594
Hästvård Hej! Min häst har två vårar i rad nu fått hårlösa fläckar lite här och var. Veterinären har tagit prov och gjort odling men visat...
Svar
1
· Visningar
1 739
Senast: Tretjak
·
Hästvård Tänkte höra om någon har något bra råd ang. detta. Min valack är måste ha något slags stressätande som jag inte riktigt reflekterat...
Svar
12
· Visningar
1 523
Senast: Krockodil
·
Hästvård Hej alla! Har ett gammalt sto som blev sparkad på hasen för ganska exakt ett år sedan. Då skadades en sena och en bursa. Bursan kommer...
Svar
5
· Visningar
1 816
Senast: HUNILENA
·
S
Hästvård Jag har ett kwpn-sto som fått diagnosterad patellaupphakning. Hon är 6 år och har enligt tidigare ägare haft två föl. En helt underbar...
Svar
3
· Visningar
1 905
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Jag har egentligen två problem, men båda kretsar kring samma sak, nämligen pållens ärrbildningar på bakbenen. 1. Det första problemet...
2
Svar
38
· Visningar
7 139
Senast: Iliaca
·
Hästvård Vill införskaffa ett par boots till en av mina hästar som ömmar lite på frusen mark. Det handlar om enstaka dagar under vintern här, då...
2
Svar
25
· Visningar
3 978
Senast: axel
·
Hästvård Köpte mig en ny häst för 2 veckor sedan. Besiktigad UA. Dock har jag noterat att hans ena öga är ganska rosa. Kan det vara något eller...
Svar
5
· Visningar
2 359
Senast: Estivuz
·
Hästvård Hej! Min häst har börjat klia mulen mot marken och mot frambenen, han frustar även en hel del. Det brukar han dock göra, men tycker...
Svar
7
· Visningar
5 309
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej! Min häst hade förra veckan konstaterad sandkolik och var i helsingborg. Allt blev bra och nu är han hemma. Men nu har han börjat...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: jessii
·
Hästvård Var idag på klinik. Låg bedövning, släckte hältan. Inget på röntgen. Trolig mjukdelsskada. Halt höger fram på böjt spår och enbart då...
Svar
11
· Visningar
2 377
Senast: Apollo
·
Hästvård Hur ofta byer ni halm (ni som har halm i spiltan/boxen) ?? :)
Svar
7
· Visningar
2 711
Senast: Riley
·
Foder & Strö Nån som har några tips på mineraler på bete? Har släppt min fullblodsvalack på bete och för första gången är han rund och fin utan...
Svar
15
· Visningar
2 150
Senast: Switch
·
N
Hästvård Finns det någon med erfarenhet av överkotande häst? Bra prognoser eller dålig, allt av intresse!! Spekulationer i ämnet undanbedes då...
Svar
6
· Visningar
1 487
Senast: Nivell
·
Hästvård Hur lång tid efter ett akut fånganfall räknas hästen som sjuk? Om hästen är ohalt. Min hovis står inte på listan så jag fick köra...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 220
Foder & Strö Nu har jag ställts inför frågan varför hästarna fullkomligt exploderar när man släpper dem på bete, och jag kan inte svaret. Är det...
Svar
15
· Visningar
2 532
Hästvård Hej vi köpte för ett litet tag sen en islänning med 3 veckor föl bredvid och hon skickade med ett eksem täcke hon använt i...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka