Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nån fler som har erfarehnet av det? Min häst har varit hos fodervärdoch har hållt sig kanonfin i hullet HELA (hon brukar falla ur i...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: SaraXX
·
S
Foder & Strö hö fråga...jag vet inte mycket om foder hur mycket ca behöver en normal stor häst? Vad kan typ 2 löspressade normal stora väga ca...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Suss
·
P
Foder & Strö Har en 9 årig valack som är väldigt matglad! Han fullkomligt VRÄKER i sig maten har får i krubban och tycks dessutom svälja en del av...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Min 4-åring ska gå på lösdrift i vinter, och jag funderar på hur mycket mer grovfoder det kommer gå åt, han och kompisen kommer gå på...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: linnsan
·
Foder & Strö En av mina hästar är svårfödd och dessuom så har han börjat matvägra helt. Det är en arab/hbl korsning på 7år som går MSV Distans...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: caballus
·
I
Foder & Strö Tillskottsfodrar ni era dräktiga ston som står på bete? Med vad för foder och hur beräknar ni fodermängden?
Svar
2
· Visningar
666
Senast: syrran
·
R
Foder & Strö Min 16-åriga D-ponny har sen ca 1 år tillbaka varit mer eller minder dålig i magen. Från början var själva avföringen helt som den ska...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Beppo
·
C
Foder & Strö I huset är det kommunalt vatten indraget, men ut till stallet är det egen brunn, vet inte hur länge det har varit kommunalt vatten &...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Snowball
·
G
Foder & Strö Hej jag är nybliven hästägare ( 11mån) till ett gotlandsruss snart fyra år. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med ett par frågor som...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Gabby59
·
H
Foder & Strö Fick analysen på hösilaget eller det inplastade höet (pressen gick sönder så pressades 1 1/2 dag för sent) och det är väldigt bra...
Svar
16
· Visningar
1 432
Senast: Ridi
·
Foder & Strö Jag vill använda en spannmålsfri foderstat till min häst, hon åt lucernpelletsen i början men har nu börjat att rata den! Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 625
Senast: Natasja
·
A
Foder & Strö Hej! I år tar vi eget silage, funderar på hur andra egentligen gör med analysen? Kan man gå ut o plocka lite gräs på fältet o skicka...
Svar
12
· Visningar
1 172
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Elvira fick fång under natten till söndagen, dock ett hyfsat lindrigt anfall om man nu ska se det från den ljusa sidan...:smirk: Hon...
Svar
13
· Visningar
1 683
Senast: Ninne77
·
Foder & Strö vid vilken ålder behöver man inte oroa sig över att överutfodra sin unghäst? tacksam för svar!!:D
Svar
6
· Visningar
796
Senast: linnsan
·
Foder & Strö På hullet märks det att hon inte SVÄLTER direkt :angel: . Trots att hon går på betet bara på dagtid (ca 12-14timmar) och då har hon...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: cafu
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har haft problem med min hästs foderstat och vet inte vad jag ska göra... Hon äter Grund, Kornkross och Betfor men inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 670
Senast: moonlightgarden
·
M
Foder & Strö Vad ger du din häst för foder? Nämn gärna ras, ålder och hur pass mycket motion och träning din häst får. Vad upplever du bra med...
2
Svar
25
· Visningar
2 395
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Är det någon liknelse mellan dessa 2 produkter? Kan man ge Yea-sacc när man ger anti inflammatoriskt (fång)? Någon med längre...
Svar
6
· Visningar
2 434
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö enligt foderrådgivare kan detta uppkomma om hästen får väldigt mycket protein i sin foderstat och yttrar sig som proteinbrist dvs stor...
Svar
12
· Visningar
1 460
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Ja, som ni ser... vad kostar tokosel på ett ungefär nuförtiden? Tycker att min häst skulle behöva få äta det igen.
Svar
17
· Visningar
1 443
Senast: HarryBarry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka