Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har köpt en gård, där det som ska bli bete nästa sommar idag brukas som åkermark. När ska jag så vall för nästa betesperiod? Och...
Svar
17
· Visningar
3 255
Senast: Kellie
·
Hästvård Var nyss i Krakow och blev lite nyfiken på vad det för skor som hästarna som drog vagn i staden skos med. Lite svårt att ta bilder så...
2
Svar
23
· Visningar
3 614
Senast: Nominous
·
L
Hästvård Hästen har fått skavsår av sina cavallo skor vid ballen, bara på ena benet. Provade med pälsglans och barnpuder innan själva såret kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
12 131
Foder & Strö Jag har köpt en betesreducerare till min häst, då hon blir som en tunna bara hon tittar på gräs. Problemet är att hon vägrar äta med den...
Svar
7
· Visningar
2 011
Senast: Arwen
·
Hästvård Jag hann inte ens sätta igång med cushings-/PPID-medicinen som vet skrev ut, innan mitt gamla fbl fick sitt livs första fånganfall. Hon...
Svar
6
· Visningar
4 179
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Går och spanar in vallarna i byn för att "tinga" från vilken vall jag ska köpa hösilaget kommande säsong:D. En av vallarna tycker jag...
Svar
8
· Visningar
4 356
Senast: Chine
·
Hästvård Vill börja med att säga att jag har haft telefonkontakt med veterinär, som har rått mig till att avvakta så länge som ögat inte...
Svar
15
· Visningar
4 493
Senast: lillamy73
·
Foder & Strö Gah, jag blir tokig! Har letat som en tokigt men hittar inte inlägget. . Kommer ihåg att någon skrivit i en tråd att ogödslat bete...
Svar
12
· Visningar
2 710
Senast: axel
·
Foder & Strö Hej! I början av hösten fodrade jag med 9 kg hö, 0.5 kg korn och 0.5 kg lusern. Hon har väldigt lätt för att bli stressad och pigg...
Svar
9
· Visningar
1 081
Hästvård Hej. Nu är det så att min pålle igår fick en tappsko på hö bak. Inga skador på själva hoven utan den var "hovformad och fin". Han har...
Svar
1
· Visningar
1 248
Senast: lundsbo
·
Hästvård Kära bukekompisar, tänkte be er om lite hjälp nu :love: Ni med hästar med diagnostiserade ryggproblem, vad gör ni för att hjälpa dem...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: karmandi
·
G
Hästvård Min 14-åriga finnhäst låg imorse när vi gick för att föra hästarna till beteshagen och tänkte inte stiga upp. Var först säker på att det...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 146
Senast: GaCa
·
D
Hästvård Jag behöver lite råd. Min 14 åriga häst har ofta problem med hosta. Han är väldigt känslig för damm och kräver väldigt speciell...
Svar
11
· Visningar
1 823
Senast: Ulrika C
·
Hästvård Hej ja skulle behöva lite tips ang min häst! Han har under de senaste gångerna börjat krångla Med sin höger framhov vid skoning! Han...
Svar
15
· Visningar
1 620
Hästvård Jag håller på att bli tokig...senaste tiden sitter inte skorna kvar på ponnyn...fyra veckor efter skoning fick hovis komma och slå på...
Svar
10
· Visningar
4 978
Senast: Nollan
·
Hästvård Min häst har fått en avlång bula i sidan. Vet. tittade på det i fredags och trodde det var ett förstorat blodkärl och gav en...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: gunhild
·
Foder & Strö Ni i västernorrland. När slår ni vallen? Var och kollade på lägdorna som vi arrenderar och axen (heter det så?) är på väg upp på några...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Glimris
·
Hästvård Hur gör man då? Mitt 16-åriga sto, som varit i min ägo i 10 år, är en arbetsmyra utan dess like, och älskar att hoppa och arbeta...
Svar
2
· Visningar
2 051
Senast: Balahé
·
Hästvård Vad brukar det vara för problem med en häst som är svårskodd bak? Verkar inte kunna hålla benet uppe mer än 5 sek innan han måste sätta...
Svar
13
· Visningar
3 939
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej! Igår när hovslagaren var ute för att sko min ponny så upptäcktes det att han haft en hovböld vä bakhov. Det syntes inget vid...
Svar
14
· Visningar
4 036
Senast: Mussea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka