Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag förstår ingenting. Vad ingår i kraftfoder och vad ingår i vallfoder? Vad tillhör havre, korn, kli osv? Hur mycket brukar det kosta...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: ang
·
R
Foder & Strö Är de farligt/onyttigt lr liknande för människor att äta ? Nu pratar vi om blötlagd betfor .. :) Tänkte, det är ju så fruktansvärt...
Svar
5
· Visningar
2 457
Foder & Strö Jag letade i gamla trådar men hittade inget på just detta. Då vi tog grönmasseprov i år har jag ju ingen aning om vad TS halten...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Eastwick
·
E
Foder & Strö Det är ju inte giftigt men undrar ändå om det är ok att låta hästarna äta upp det?
Svar
8
· Visningar
6 926
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har skrivits mycket om fång nu och jag vill nu fråga er som äger en fång häst/ponny. Vad ger ni era hästar i foderväg vinter halvåret...
Svar
3
· Visningar
880
A
Foder & Strö Hej! Om man vill ge sin häst ren engergi vad ska man då ge. Något som hon blir rejält pigg av men inte går upp i vikt av finns det...
Svar
11
· Visningar
1 047
P
Foder & Strö Hej alla bukisar :D vad är egentligen skillnaden på hösilage och ensilage? Ja menar, de e klart ja vet att de e skillnad, thats it...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: ponnie91
·
F
Foder & Strö Vad ger man en häst som är svår att få upp å hålla hull, är kräsen, vill inte äta mycket, är het, har mugg och en del gallor. Tilläggas...
2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: oki
·
J
Foder & Strö Mitt sto går på bete på en åker där dom tagit hö tidigare. Dock är det inte götslat eller putsat innan så gräset har hunnit bli ganska...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: neywaz
·
P
Foder & Strö Ska flytta till nytt stall i höst där man ger horsehage. Jag har inte fodrat tidigare med detta men när jag kollar på värderna blir jag...
Svar
16
· Visningar
5 150
Foder & Strö Betet torkar bort i värmen. Fortsätter det såhär är jag utan bete i juli :eek: Och jag brukar ha FÖR MYCKET bete, men den här våren och...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Fick hem 1½ ton lite drygt med fjolårshö idag. Löspressade balar, och tyvärr så gick vissa balar sönder vid avlastningen av höet. Vilket...
Svar
14
· Visningar
2 299
Senast: Goldi
·
P
Foder & Strö Hej jag undrar vad jag ska ge min häst för mat , har inte aft henne s¨å länge och vet inte vad hon ska få än hon är ett tyskridponny som...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: attempt
·
Foder & Strö Fungerar det bra? Torr hö alltså.
Svar
4
· Visningar
941
Senast: tgd
·
F
Foder & Strö Jag har alltid undrat vad det är för skillnad på hö, hösilage, ensilage mm. Skulle vara roligt om någon kunde berätta för korkade mig ;):p
Svar
5
· Visningar
862
Senast: Luleå
·
Foder & Strö I år ska vi ha rundbals hö då vår "gamla" hö leverantör inte levererar i år... Var kan man låna/hyra en provtagnings borr??? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 468
Senast: TinyWiny
·
Z
Foder & Strö När och varför ger ni B-vitamin?
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Jag ar pa vag att bestala ho for vara hastar och det basta allternativet ser ut att vara bla lusern eller alfalfa ho som det oxa kallas...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Strajder
·
J
Foder & Strö Jag har en 19 årig c-ponny som jag rider nästan varje dag. Medelhårt. Detta äter hon: Morgon: 1kg hö 1/4 kg havre Lunch: 1 kg hö...
2
Svar
31
· Visningar
3 414
Senast: Boj
·
Foder & Strö Nån som har en aning om vad ett bete kan innehålla näringsmässigt nu? Den såddes för 3 år sen, gödslades en vecka innan vi släppte ut...
Svar
9
· Visningar
1 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka