Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har lite alla möjliga funderingar. 1: min hästoch för typ 2 veckor sedan hovböld och är fortfarande lite halt Funderar att ta ut...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: charlottehjorth
·
Foder & Strö Hej! Önskar svar från er som är hemma bland fång, IR mm och som har satt er in i metabolism mm och på så vis kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: Iliaca
·
Hästvård Har tre hästar med eksem!! Tvättar, smörjer, eksemtäcken och inne om nätterna. Två av dem har alltid haft sår i pannan och öronen. först...
Svar
7
· Visningar
1 401
Hästvård Min konvalescent har börjat med ett konstigt beteende. Det har hänt två gånger nu på 3 dagar... Första gången var det ute. Hon la sig...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Docka
·
Foder & Strö Har haft mina hästar inackoderade, där grovfodret har ingått i hyran. Därmed har jag inte brytt mig om vad hö priset ligger på. Sist...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 635
Senast: _Amazing_
·
Foder & Strö Upptäckte precis att nästan allt hö jag fick hem här om dagen är av dålig hygienisk kvalite, luktar mögligt och jag hittade även...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: Centaur
·
E
Hästvård Hej alla hästälskare! Jag måste skriva av mig och få höra andra hästmänniskors berättelser om hur när ni förlorat eran bästa vän och...
Svar
15
· Visningar
3 800
Senast: Sandra78
·
Hästvård (BILD) Vad är det för fläckar som han fått i tandköttet och på tungan? Blåaktiga fläckar som har varit där ett tag nu. Jag trodde först...
Svar
4
· Visningar
4 481
Senast: Gogo
·
Hästvård Den 7 Juni var jag inne på ATG i skara med min älskade häst. Efter att ha gått konstigt och haft ont från och till hade jag bestämt...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: Luleå
·
Hästvård Japp, då har "gammelmannen" åkt på bakbenshälta. Klinikbesök inbokat på måndag. Usch... Kan dra lite stort vad som hänt: Han är 18 år...
2
Svar
26
· Visningar
4 122
Senast: Magica
·
C
Hästvård Idag var jag i stallet och red ett dressyrpass vid lunch, min häst kändes precis som vanligt och jag släppte ut honom i hagen igen...
Svar
7
· Visningar
1 859
Senast: gylle
·
Hästvård Har en åring hemma med krossat ledbrosk. Hon ska stå på boxvila/sjukhage i 6 veckor, men vi har lite bekymmer med hur vi ska hålla...
Svar
8
· Visningar
1 753
Senast: Muninna
·
Hästvård Misstanke om spatt ffa v-bak på häst med aningen knipta bakknän. (röntgen på g) rejäla låsningar i kors, ländrygg, manke, halskotor...
Svar
8
· Visningar
1 270
Hästvård Förra helgen så fick hästen en hovböld i höger bak. Hovis var ut och verkade upp den i tisdags och jag har sedan dess hållt på med gips...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: super
·
Hästvård Har en ponny som brände sig om mule och ansikte förra sommaren då han inte var i min ägo, dom tidigare har smörjt med helosan och...
Svar
11
· Visningar
2 175
Foder & Strö Nu behöver jag råd från er kloka bukefalister! Läget i korta drag: Ett arabsto, 18 år, som under högdräktigheten började bli...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Ja är nån av dessa två växter giftiga för hästarna att äta??
Svar
11
· Visningar
4 466
C
Hästvård flytta tråden om den inte ligger rätt:confused: en ljugar gubbe kom fram till mej i stallet och sa att det skulle bli förbjudet att...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 695
Senast: Angus
·
Hästvård Min ponny har mest troligt en streptokockinfektion i halsen (har fortfarande inte fått svar på odling och resistensbestämning). Hon...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 285
Senast: Neko
·
S
Hästvård Undrar om någon har något tips på hur man gör när en dressyrhäst hänger ut tungan. Han hänger ut den rakt ner och inte ut på sidan. Vi...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: Stall Bobacken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka