Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har blivit rekomenderad att ge min häst vetekli för han behöver lägga på sig. Men nu till problemet.Hur mycket ska han ha? Hur långt...
Svar
8
· Visningar
3 654
Foder & Strö Är det någon som har fått se en fullständig innehållsförteckning där det anges vilka mängder av de olika ämnena som ingår i...
Svar
9
· Visningar
839
E
Foder & Strö Hur går man smidigast till väga för att börja ge kraftfoder efter bete? Min häst har gått på bete i två månader och den sista månaden...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: pinky
·
Foder & Strö Man läser överallt att gamla hästar ska ha så proteinrikt foder...men vad ska då jag fodra med som har en fjording som haft fång och som...
2
Svar
29
· Visningar
5 455
Senast: paxton
·
K
Foder & Strö Har lite funderingar kring Krafft groov och grund...Har hört att Groov är bra till heta hästar - som behöver bli lugnare och som lätt...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 970
·
Foder & Strö Läste här att de var nån som först skulle slåp det till sina kossor o sen till hästarna. Varför kan dom inte äta samma??? Har hört att...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 693
Senast: Invinciblestables
·
Q
Foder & Strö Vårt bete är tyvärr redan "slut". Vi har två ston som är dräktiga som går på betet (fölar -08). Vad är bäst att stödfodra med? Behöver...
Svar
5
· Visningar
1 137
P
Foder & Strö Vad skulle ni ha gett eran häst som är lättfödd och lite het, eller hon är inte het utan mer väldigt framåt. Hon är 8 år och hon kommer...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö Satt och räknade lite på min hästs foderstat och fick fram att han fick för lite av både kalcium och fosfor, men när jag räknade på Ca/P...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: anniequarters
·
Foder & Strö Elvira hade ett fånganfall för 2 veckor sedan och nu håller vi på att trappa ned Finadynebehandlingen och i mitten av veckan hoppas jag...
Svar
7
· Visningar
2 014
·
R
Foder & Strö Fick hastigt reda på denna vecka att jag skulle få hem foderhästen i torsdags. Så fick akutringa hem och säga att hö måste fixas, fick...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Rigolette
·
Foder & Strö När kan man börja fodra med det? På en gång eller ska man vänta ett tag?
Svar
2
· Visningar
763
Senast: _ox_
·
Foder & Strö Havre vet jag att det finns flera olika sorter av men hur är det med korn? Om det finns olika sorters korn, kan man ge vilken sort som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: BeastieBabe
·
H
Foder & Strö någon mer än jag som tycker att allt kring foder är ganska förvirrande ibland? Vissa tycker det ena och vissa det andra.. Men jag...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Hanna
·
M
Foder & Strö Har en häst som genom åren testat det mesta foder på, för att han har svårt att gå upp i vikt, har gett han nu Hippo Alfa (för digivande...
2
Svar
23
· Visningar
2 763
Senast: Sunflower2B
·
B
Foder & Strö Har ny häst sedan en månad, halvblod valack 7 år. Har sedan 3 veckor böjat införa havre då vi ville ha mer energi och muskelbildning. i...
Svar
14
· Visningar
3 005
Senast: jarnroos
·
P
Foder & Strö Nu är det så här att min lilla pålle vägrar att äta av mineralstenen och vill inte enbart äta pelleterade mineraler heller vad ska man...
Svar
1
· Visningar
725
Foder & Strö Hästarna har gått på bete del av dygn sen i maj, sen i början på juni gått halvdygn på betet, och andra delen av dygnet gått i hage med...
Svar
12
· Visningar
1 343
L
Foder & Strö Är det någon som vet något om sojamjöl? Min häst går på bete, snart 2 veckor nu, han hade gått ner i vikt innan, men verkar inte lägga...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Så fort min häst släpps ut på bete så rasar han i vikt. Förra sommaren såg han rent ut sagt förjävlig ut efter betet då han hade tappat...
Svar
6
· Visningar
1 682
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka