Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått 6 dl torr betfor till kvällsmat idag. Vilken tur att jag gick ner till stallet för att pussa god natt. Som tur är har...
Svar
14
· Visningar
2 247
Senast: zeus
·
Foder & Strö Min häst är en sån där mager krake som inte blir tjock hur mycket jag än stoppar i honom.. Halvblod/fullblod 9 år. Just nu får han...
2
Svar
29
· Visningar
1 750
Senast: MiniLi
·
Hästvård Noterade igår att min häst har en slags "knöl" invändigt i ögat. Större i ena än det andra (men kan också bero på solljus). Ingen av oss...
Svar
5
· Visningar
2 848
Senast: Linna
·
C
Foder & Strö Haallooo... Vad tycker ni om att ge hästen kraftfoder medans de är skadade och står i en sjukhage? Min får lite betfor, havre, korn...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö hej,jag undrar om ni har några tips på ett bra foder åt min ponny,ger en liten beskrivning: Korsnings ponny Welsh ponny/gotlands...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Millan_gulligast
·
P
Hästvård Jag har lärt mig att det inte är bra. Men när jag jobbade som hästskötare fick jag ibland göra det iallafall, och det gick hur bra som...
Svar
16
· Visningar
2 731
Senast: Totola
·
U
Hästvård är de någon mer som har en häst som inte tycker om små små små snöflingor som yr omkring? min häst gillar de inte alls..verkar som om...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: AnnaKarinA
·
S
Hästvård Min pålle har fått ringorm och nu ska allt o alla tvättas rent. Vetrinären sa att jag skulle tvätta sadel o träns med Virkon. Men hur...
Svar
3
· Visningar
2 967
Senast: Linn_H
·
Hästvård mitt varmblod har väldigt löst, och nästan grön-gulaktigt bajs.. vet inte riktigt vad det kan vara. Han får vetekli, betfor och hel...
2
Svar
23
· Visningar
2 579
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Eller vad det nu kallades.. foderföretag kanske de bara kallas. Har ni hobbyryttare med bara en eller två hästar anmält er som det...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: tinafinis
·
C
Hästvård Min häst har åkt in och ut nu på en veterinärkliniken.. Hon har ju kotledsinflammation, kanske hovledsinfalmmmation på det och nyligen...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Bialitt
·
H
Hästvård Hästen på bilden är inte min, men jag har tagit kortet. När jag visade kortet för en bekant fick jag höra att en sån häst som 'står...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hej! 5 åringen riktigt tuggar äckligt mycket på bettet, från de man stoppar in de i munnen tillsde åker ut igen. Jag har alltid...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: smultronfot
·
S
Hästvård Nu måste jag göra ngt för att få bort eller iaf lindra hostan. Ponnyn är 23 år och har hostat sedan han var 18-19 år. Förut hostade...
2
Svar
24
· Visningar
2 202
Senast: smultronfot
·
E
Hästvård Två-åringen med en man som räcker 20 cm nedanom halsen kom hem från betet med dreads... Detta ska alltså redas ut nu i helgen är det...
2
Svar
22
· Visningar
2 782
Senast: Elea
·
S
Hästvård Jag har en ponny som är skodd med ringskor fram. Det beror på att hon har haft sprickor i framhovarna. På vintrarna brukar jag ha...
2
Svar
30
· Visningar
4 169
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Pållen har (trol) regnskrållor. Upptäckte det idag. Småkrustor på halsen och några större (ca 2 cm) på ryggen. Verkar vara "klassiska"...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Ponnytant
·
Hästvård vilka här har sprutat sina hästar i ryggen? vilket preparat användes? hur såg "vägen tillbaka" ut? (träning, vila osv) hur blev...
2
Svar
27
· Visningar
5 639
Senast: Yoyy
·
H
Hästvård Kusinen har röntgat sin häst, någon som lätt kan tyda plåtarna? Har redan fått ett skriftligt utlåtande från vet, dock motsäger...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Tinen
·
L
Hästvård Lite fjolliga frågor men är lite nyfiken. Dels vad vaccinerar ni era hästar emot? Samt vad ligger priset på? Antar att det varierar...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka