Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Finns det någon i detta land som använder GastroGard till sin häst?
Svar
5
· Visningar
1 682
M
Hästvård Hur tycker ni att ett miljövänligt stall ska vara? Tacksam för alla tips! :) TACK!
Svar
2
· Visningar
612
Senast: MontéBruden
·
R
Hästvård Är det någon som har något bra tips om vad man ska ha på torra hovar? Ringblomms-olja är ju jätte bra, men inte särskilt dryg precis...
2
Svar
25
· Visningar
3 546
Senast: vippan
·
Foder & Strö Är det någon som vet nått bra ''coola ner sig'' foder?? Lite luddigt kanske men iallafall:smirk:
Svar
16
· Visningar
1 299
Senast: Ashira
·
B
Hästvård Ska börja rida en ny häst den här veckan, han är ny på stallet (kom för lite mer än en vecka sedan) min kompis red honom i lördags, men...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö hur lång tid tar det att få svar på analysen om man skrivit att man vill ha svar via mail? det är analycen jag använt mig av. det är...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Antiqua
·
I
Hästvård Finns de nån här som har halvblod / fullblod här på lösdrift.. Hur tycker ni att de funkar?? Är ni nöjda.. för och nackdelar med att mot...
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Myy
·
Hästvård HAr precis köpt en trimkniv, som jag tänkte jag skulle använnda på min new forest, men hur ska jag börja? Hon har medel lång man..
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Josssefine
·
Foder & Strö Är det ett bra alternativ till andra proteinrika foder? Är det i så fall okej att ge 0,5 kg till en häst som väger va 600 kg?
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Glimten
·
Foder & Strö Någon som vet något som kan passa? Musli, ej med hela sädeskorn eller stora pellets i. Så lågt MJ som möjligt. SRP/MJ-kvot spelar...
2
Svar
33
· Visningar
2 686
Hästvård Regnskorv/skållor!?! Idag var veterinären ute och tittade på vår lilla unghäst. Hon hade fått vad vi trodde var knutor, men veterinären...
Svar
11
· Visningar
2 571
Senast: Lantlolla
·
H
Foder & Strö Hur mycket lusernpellets ska jag ge, min häst om hö värderna är medel, något dåligt protein värde. har ej analysen! vore bra om jag...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: milly
·
Hästvård Hur 17 ska man få av den? Har slagit upp sömmen med en upphuggare, klippt av dem med en avbitartång, och försökt dra av skon. Inget...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Orkan
·
E
Hästvård Ikväll under skoningen upptäckte jag att min häst hade på höger bog fått två runda fläckar och en oval. Sedan ett större "fält" med...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min stackars pålle blev antagligen sömstucken i tisdags, halt i torsdags med puls och värme i vänster fram. Hovis ute på fredag morron...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Novali01
·
I
Hästvård Har funderat ett tag på vad de kan vara för "fel" på min häst eller om han bara är allmänt klumpig. De senaste 3 månaderna (inte riktigt...
2 3
Svar
46
· Visningar
17 206
Senast: Juzzzen
·
Hästvård Efter alla diskussioner om hur hästarna avger sin värme från halsen, en tråd som startades av mig pga min tvekan att helklippa halsen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 835
Senast: Fredag
·
Hästvård Med anledning av en annan tråd i Utrustning som handlar om halstäcken dök följande frågeställning upp i mitt huvud. En allmän fråga...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 391
Senast: Fredag
·
Hästvård Ja.. Hur gör ni med vatten i hagen nu när det är fruset ute? Behöver ha lite smarta tips hur man kan lösa det.. Har dock ingen...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: irmafirma
·
Hästvård VAd heter deras sida? Tänkte jag skulle prata om de på np i svenska.. Drömmar och verklighet..
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Josssefine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka