Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har läst igenom några trådar i detta ämne då jag funderar på att låta min connemara gå barfota, men kan inte riktigt bestämma...
2
Svar
20
· Visningar
1 332
Senast: Invinciblestables
·
N
Foder & Strö Hej alla på bukes. :) Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak. I det stall där jag står med min häst så fodrar vi med höselage. Det...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Invinciblestables
·
I
Hästvård Jag har en 12 årig halvblodsvalack som under ett års tid nu har hostat ( torrhosta ) och har nu börjat andas tungt. Men annars så är...
2
Svar
26
· Visningar
2 021
Senast: indigo95
·
E
Foder & Strö Hej! Funderar på att börja ge min häst havre och krafft pluss blå/röd och undrar vad ni har för erfarensheter av det? Jag har läst mig...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Ello_knott
·
S
Hästvård Hej,ibörjan av sept blev mitt 5 åriga sto plötsligt jätte förbannad när jag började trava,drog tyglarna ur handen och ruska,jag fick...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: samuel
·
Hästvård jag ringde ju idag om pållens hosta.....fick lite tips plus ny medecin. I stallet ska jag ha öppet så mycket som möjligt, hon frågade...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: Empalie
·
J
Hästvård idag så var min ponny väldigt halt . vi kunde inte ens få in honom från hagen för han vägrade gå och vägrade stödja på ena bakbenet ...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: la06
·
L
Hästvård min gosse blev blistrad härom dagen. Jag e nyfiken nu på,vilka är för och vilka e emot,själv har jag ingen erfarenhet alls:confused:
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 679
Senast: _Runaway_
·
L
Hästvård Har sökt lite bland gamla trådar men får fortfarande ingen rätsida på det hela... Om man bara vill avliva hästen hemma, inte få den...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 712
Senast: Immer
·
U
Hästvård ska åka med min pålle till kliniken snart och vet inte hur ja ska göra riktigt..tänk om de är is vid kliniken? för ja har ju ingen lust...
Svar
14
· Visningar
1 086
C
Foder & Strö Nån här som ger sin häst Salsa? Gärna den havrefria, men inget måste. I alla fall, hur mycket är 1 kg Salsa i ett litermått?
Svar
3
· Visningar
693
Senast: woarda
·
M
Hästvård Min häst ligger i sin egen skit jag vet inte vad jag ska göra jag har försökt med täcken men det hjälper inte det blir ju massa täcken...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har ett halvblodsto med en 6 månaders fölunge. Har börjat vänja av fölis, de har varsin box under natten men går i flocken tillsammans...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Smuldaisy
·
A
Foder & Strö vad äter era -04:or för käk? Vet att det beror på grovfoderanalysen, men kul att veta vad alla fodrar med!
Svar
8
· Visningar
799
Senast: aikon
·
Hästvård Precis så är det, har avslutat en två kurer med fabrol och fortfarande hostar min pålle. Han hostar inte upp slemklumpar längre (innan...
Svar
3
· Visningar
2 881
Senast: Immer
·
Hästvård Hittade i morse en skabbräv trynades i lösdriften, trodde först att den var död så jag var nästan ända framme hos den innan den tittade...
Svar
15
· Visningar
2 469
Senast: Trix
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta lite, jag har alltid haft min häst på fri tillgång på hösilage men nu ska jag stalla in henne snart (Så...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Thesen
·
K
Hästvård Finns det någon hovkunnig som kan ge råd vid följande problem: Brukar i regel sko av och låta hästen gå barfota över vintervilan ca...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: knickedick
·
F
Foder & Strö Undrar lite vad ni betalar per kilo för ert hösilage,vart i sverigen ni bor(verkar vara olika kostnader beroende på vart man bor)har ni...
2
Svar
32
· Visningar
4 351
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Ponnyn är på banting. Efter rådslag med veterinär blev det nästan bara halm på menyn (lite ensilage ute ihop med den andra hästen...
2
Svar
20
· Visningar
1 692
Senast: Hilona2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka