Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har en 1 1/2 åring som i mars blev kastrerad. Då råkade vet skära i någon fornikel eller hur det stavas:smirk: och det blödde hej...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: SiZo
·
Hästvård Va trött jag blir... Det är så jobbigt när det händer ens hästar något och man inte vet vad det är och olika personer säger olika...
Svar
10
· Visningar
1 404
Senast: Pinkilly
·
Hästvård Ngn som har sina hästar i paddocken ibland på vintern om hagarna är för jäkliga????
Svar
3
· Visningar
948
Senast: hillevie
·
Hästvård Ja, nu är det ju dags för broddar i hagen. Tyvärr har jag redan fått känna på en broddspark på min unghästs bog. Min fråga är till...
2
Svar
24
· Visningar
4 417
Senast: Elviramax
·
U
Hästvård Hej alla! Jag har ett stort problem när det gäller hagarna. Jag hyr in min häst hos grannen, han är en vallack på 2 ½ år. Kastrerades...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Det var väl JBV som införde en lag om detta:confused: Är det ngn som följer den? tar kvitton o betalar moms osv.( privatpersoner). Var...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: axel
·
Hästvård Ja, hur gör man det bäst? Min häst fick en antibiotikakur på 10 dagar (tog slut för en vecka sedan) och är inte helt okej i magen efter...
Svar
16
· Visningar
3 709
Senast: Fredag
·
Foder & Strö http://www.havren.com/Foder/nakenhavre.htm Någon som har provat den?
Svar
4
· Visningar
855
Senast: axel
·
M
Hästvård Eller ngt giftigt hästen fått i sej? Mellan ganascherna under huvudet är en knöl. Stor som ett mindre ägg. den är hård och ömmar...
Svar
19
· Visningar
1 487
Senast: Juzzzen
·
Hästvård Ger min häst alger och fick höra att hästar kan bli jodförgiftade, stämmer det? Hur märker man det? Hur undviker man det? Skriv...
Svar
14
· Visningar
2 973
Senast: mysko
·
Hästvård Hej! Ja som min skrift säger, jag tror hon fått mugg men är inte alls säker :S Det börja med ett litet sår, hon vart skrämd i...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 873
Senast: Molin
·
Y
Hästvård Hej! Har en d-ponny st som är i tävlingskond, fin i päls, allt är bra men, svansen blir tunnare och tunnare. Det bara lossnar när vi...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Jeeves
·
S
Foder & Strö hej igår bad jag mamma köpa krafftfoder och hon tog fel sort. jag har haft lusern hackad strå men hon köpte lusern mix. vad är det...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö Kan man överutfodra grovfoder? Ger nämligen min häst 23 kg hösilage + kraftfoder. En person hävdar då att det inte är någon idé att...
2
Svar
29
· Visningar
2 826
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur mycket lusern vågar man ge per dag? När jag pratade med Krafftsfoderrådgivare så sa de max 3 kg. Däremot så tyckte de att jag kunde...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: sha
·
C
Foder & Strö Ni som ger bakjäst till era pållar, är det sådan i tärning eller pulver? Hur mycket om dagen? Ger ni det alltid eller bara perioder...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: åke
·
D
Hästvård Min nyimporterade islänning har börjat pälsa på sig rejält, efter varje ridpass är han rejält dyblöt. Funderar starkt på att klippa...
Svar
7
· Visningar
1 619
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Hur väljer ni mineraler till era unghästar? Genom vad foderleverantören presenterar som "avel/unghäst mineraler", vad ni räknar fram att...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: loch
·
H
Hästvård Är intresserad av att låta den häst jag köper i framtiden gå barfota. På sommaren, hösten och våren är det inga bekymmer. Men hur är...
2
Svar
36
· Visningar
3 154
Senast: Mirraya
·
Hästvård Om en veterinär anser att det behöver göras för att fastställa en sjukdom eller felaktighet? Jag har F*****m som försäkringsbolag...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka