Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö säg att man har en häst som behöver ligga runt kvot 7 för att må prima i underhåll. om man börjar motionera hästen och måste öka till 8...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: milly
·
L
Hästvård Min valack som är 13 år har haft magsår samt hjärtmuskelinlamation. Han kastrerades i somras. Efter det så tappade han muskler och blev...
Svar
12
· Visningar
1 784
Senast: caballus
·
Foder & Strö jag hörde nyligen att hästar som får i sig för lite protein blir/kan bli svullna om buken, stämmer det?
2
Svar
21
· Visningar
2 573
·
Hästvård Det är någonting som är fel med ponnyn. Jag kan inte säga vad, jag bara känner att något inte stämmer. Igår när vi var ute och red på...
2
Svar
24
· Visningar
2 315
Senast: MovieStar
·
H
Hästvård Nån som har positiva eller negativa erfarenheter??? Funderar på att prova, men jag är mkt skeptisk. Skulle vara kul att få höra era...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 856
Senast: Dressiar
·
H
Hästvård Om man tar av skorna på hästen och den ömmar - hur länge ska man låta detta hålla på innan man "ger upp"? Tacksam för svar.
Svar
14
· Visningar
1 364
Senast: fijja
·
Hästvård Har precis fått hem hästen från djursjukhuset med ett stort bandage på benet (sparkskada). Skall byta detta var 3:e dag, inga problem...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: escade
·
Foder & Strö Nu är jag lite snurrig på det här med kvoter! Till en vanlig ridhäst i lagom hull ska väl kvoten ligga på 6? (smrp/MJ) Men hur blir...
Svar
9
· Visningar
1 605
Senast: Antiqua
·
S
Hästvård Fick ett tips på att jag skulle pröva med "ja va de nu va den höstmedicinen hette", den är slemlösande och smakar lite laktists. Om jag...
Svar
15
· Visningar
4 105
Senast: Immer
·
Foder & Strö Vet ej om denna tråd ska ligga opå hästvård eller här men vi testar! Har en häst som på sistone har börjat falla ur kring...
Svar
5
· Visningar
837
·
N
Foder & Strö Köpte kornkross häromdagen och upptäckte en ganska stor del små runda korn, någon millimeter stora, i gul-brun-svart färg. Detta brukar...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Hej. Skulle vilja ha hjälp att tyda min hö analys ja fick idag. Var så länge sen jag höll på med det, men nu e min häst dräcktig och...
Svar
5
· Visningar
979
·
F
Foder & Strö Jag har suttit och funderat lite ikring varför det gärna klassas som idealiska värden, eftersom man med dessa värden faktiskt behöver...
Svar
16
· Visningar
1 375
·
V
Hästvård Någon som kan mycket om ögonsjukdomen Gråstarr när de gäller hästar? Jag ha en häst, född -93, han ha länge haft problem med sitt öga...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: galoppsofie
·
J
Hästvård Jag hade tänkt att lägga spånbädd nu i vintern eftersom min ponny käkar upp halmen och blir tjock. Jag undrar dock hur tjockt första...
Svar
11
· Visningar
1 590
Senast: Sleepy
·
Hästvård Skulle behöva lite hjälp! Min fölunge har fått hålväggar i båda framhovarna och min hovslagare sa att jag skulle köpa Thrush Buster...
Svar
14
· Visningar
4 366
K
Hästvård Hej! Jag bara undrar om de e nån som vet hur många liter en häst andas in per andetag?? Tacksam för svar!!:rofl:
Svar
1
· Visningar
1 469
Senast: Kirre
·
Hästvård Ja , hur 17 gör man ? Han har en flera cm tjock vinterpäls och handavtrycken syns när man klappar på rumpan . HUR får man honom ren ...
2
Svar
35
· Visningar
3 115
Senast: CoNo
·
G
Hästvård Stall med 7 hästar. Ska avmaska mot styngflugan nu. Måste alla avmaska precis samma dag eller kvittar det? De kommer gå ut i samma hagar...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Madick
·
A
Foder & Strö vad får era fritids-hästar, och pensionärs-hästar för foder? fritids-hästar så menar jag hästar som rids i skogen och tränas på lätt...
Svar
2
· Visningar
760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka