Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kastrerade min åring den 3 maj. Allt gick bra, och det har inte varit speciellt svullet el. sett infekterat ut. Nu har jag sett att i...
Svar
9
· Visningar
7 623
Senast: Orkan
·
D
Hästvård Funderar skarpt på att klippa damen eftersom hon mer eller mindre börjar likna ett hårigt monster :smirk: rider mycket och hon blir...
2
Svar
21
· Visningar
2 824
Senast: nyponros
·
  • Låst
Hästvård Vad innebär 'bristing i övre gaffelbandsfästet, där det fäster i tillväxtzonen under knäet'? På en unghäst (2 år) ska tilläggas...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 512
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har lite funderingar hur era hingstar vart efter kastrering, till beteende och hållning. Jag ska kastrera min 5 åriga arabhingst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 069
Senast: Ulrika C
·
Foder & Strö nu har bonden fått hem analysen på hösilaget. tyvärr hade inte han skickat in på mineraler. men eftersom det sades att det inte skulle...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Thesen
·
Hästvård Igår morse när jag släppte ut min foderhäst, en ardennerval på 19 år så haltade han :eek: Jag blev förstås väldigt orolig, och tog han...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cheval
·
S
Foder & Strö mina båda friesers är/var känsliga i magen. Hö får han för hösilage går inte. (får hö på morgon, lunch, dagtid då jag kommer, samt...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 373
Senast: spindel_17
·
F
Hästvård Skorv i pannluggsfästet och i mankammen.Rätt så mycket. Kliar ej. Vad kan det vara? Vad kan jag göra? FPL
Svar
3
· Visningar
752
Senast: FiaPiaLisa
·
Hästvård Det som inte får hända har skett! Den ena hästen har sparkat ner sin boxdörr och smitit ut. Hon hade gått raka vägen på kraftfodret...
Svar
15
· Visningar
2 018
Senast: HannaLilli
·
T
Hästvård Jag hör inte riktigt hemma i hästens mun, kan inget om det. Men vad jag har fattat för så har alla hästar vargtänder men bara vissa får...
2
Svar
30
· Visningar
3 619
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Har lite funderingar på hur mkt det kan skilja i näringsvärde från år till år (samma vall, skördas vid samma tidpunkt och väderförh...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: life
·
L
Foder & Strö Tänkte bara höra vad för allsidiga fodertillskott som finns. Alltså nu har jag alger, menar alltså mineraler osv. Hm känns kort och...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Lantlolla
·
W
Foder & Strö vi ska analysera vårat hö och jag undrar: Vart kan man skicka det? (bor i närheten av göteborg) Hur mycket ska man ta till ett prov...
Svar
3
· Visningar
795
Hästvård Idag när jag tog in hästen så såg jag att han hade en bula på halsen... Men jag undrar vad det kan vara för något. Lite blandad info ;)...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Xoya
·
Hästvård I ett av mina (amerikanska förståss) nyhetsbrev fick jag info om detta nya (?) sätt att avmaska.... Man ger ett maskmedel dagligen i...
Svar
10
· Visningar
1 121
Senast: Kickis
·
Hästvård Jag skrev en tråd för några dagar sedan om hostan på min häst, den var slemmig innan nu torr efter behandling med fabrol menpå...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Vikkan__
·
Hästvård Min valack står ju med en gaffelbands skada + skadat förstärkningsband och "liten" skada på ytliga böjsenan. Hur gör jag vid skoning...
2
Svar
23
· Visningar
2 396
Senast: mimus
·
Foder & Strö Var på en foderföreläsning för ca 6 månader sen, där fick vi deltagare bla höra om en växt som bara är giftig för de hästar har vita...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: HelenaHandberg
·
L
Hästvård Min stackars älskling står på ulltuna på box. Hon har vart på sommarbete i 3 månader och nu den sista månaden fastnade det karborrar i...
Svar
5
· Visningar
4 081
Senast: eiwo
·
Hästvård jag måste få ut hennes ungefärliga vikt för jag ska beräkna foderstat. jag har kollat i en annan tråd men vet inte om jag vågar lita...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: xect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka