Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Om man har en ligghall med jordgolv, vad är bäst att göra med golvet för att förhindra att det blir alldeles sumpigt efter regn :s Det...
2
Svar
32
· Visningar
2 449
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Nu börjar tankarna kring ett hästköp ta form på riktigt. Har varit utan häst i flera år nu, men nu är det snart dags igen känner jag...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Sålde min häst för några veckor sedan och har nu en massa pyrlar kvar i form av täcken, grimmor, träns/tränsdelar, schabrak osv. ar...
Svar
8
· Visningar
1 535
Senast: cili
·
Hästmänniskan Hej! Kikar på nytt boende i Boxholm med omnejd. Känner inte till området så bra, undrar nu hur det är att ha häst där? Stall platser...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Gnägg Nu blev jag ju väldigt sporrad av Geologins-dag tråden som @athena_arabians skapade. Vi verkar ju faktiskt vara några geovetare och...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: labb
·
Gnägg Hej! Jag är inte så bra på det här.. så jag frågar er på buke... Den bruna damen som står med en lite mysko stil.. Vad kan det vara...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: Neia
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 919
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att köpa ett föl eller en åring om några år att utbilda och rida in själv, jag vill börja från grunden så mycket som...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 467
Senast: Balahé
·
Hästmänniskan Ni som tagit steget till egen gård (eller är uppväxt på gård), ångrar ni nånsin ert val? Om ja, varför? Kan ni dela med er av för- och...
Svar
9
· Visningar
1 389
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Här finns säkert nån/några som har koll på hur länge det är "normalt" att ha ont av en rejält stukad fot och fraktur ( i samma fot) Jag...
Svar
19
· Visningar
2 479
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Stod i någon tråd att om man importerar en häst från Norge till Sverige behöver man betala tull på hästen - om det inte är en avelshäst...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: lytesout95
·
Ekonomi & Juridik Sålde en sadel för drygt 2 veckor sedan. En sadel i princip nyskick, riden i kanske ett 20-tal gånger. Bilder skickades ur alla vinklar...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 466
Senast: Sockerbit
·
Anläggning Jag skulle gärna vilja ha lite råd angående markarbete i hage. Det är en del av lösdrift, ca 0.4 ha, som ska fixas iordning under...
Svar
17
· Visningar
1 641
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag ska ev ha en häst på foder och har hittat en trevlig. Ägaren har endast livförsäkring så vetförsäkring får man stå för själv. Krävs...
Svar
17
· Visningar
1 954
Senast: Pegasus63
·
Ekonomi & Juridik Jag söker någon som låtit försäljningsställen genomfört en omleverans efter att första hästen haft felaktigheter. Vilka krav kan du...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: tirbjam
·
Hästmänniskan Ja, vad har ni gjort med er utrustning när ni varit i stall som haft typ kvarka och liknande? Har själv bara råkat ut för det en gång...
Svar
15
· Visningar
2 358
Senast: Lager
·
Gnägg Har för mig att här funnits en teckningstråd men kan inte hitta den. Såg inget i reglerna mot teckningstrådar så jag vågar mig på att...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
116 835
Senast: Mirre
·
Gnägg Läste för ett tag sen i en bok (som inte handlar om hästar) att fler hästar än vanligt dör under solförmörkelser och fullmånar. Tror ni...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
15 875
Anläggning Jag bor i en del av Sverige där stora hagytor inte är jätte vanligt. Min dröm är såklart en stor och lerfri hage med skog, backar och...
2
Svar
37
· Visningar
3 431
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp