Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej nu är det så att jag har fått låna hem en riktigt snäll dressyr ponny. Man kan väll säga att det går upp och ner. Den sista tiden...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Ja, hur mycket tid spenderar ni varje dag i stallet med era hästar? Åker ni till stallet flera gånger per dag? Har ni egen gård eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 578
Senast: klasselover
·
Ekonomi & Juridik Om jag säljer en häst med vinst på mer än 50 000 kr så ska jag skatta på det så långt är jag med men är det kapitalskatt eller ska det...
Svar
11
· Visningar
1 604
Hästmänniskan min häst är skadad (pålagringar strålbenen båda fram samt ytterligare en pålagring höger fram) hon är skodd med sjukbeslag men blir inte...
Svar
7
· Visningar
2 322
Senast: KrullTroll
·
Hästmänniskan Ramlade av hästen idag (igen :o). Men jag landade som vanligt bra och nu känner jag ingenting. När jag var yngre tränade jag jujustsu...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: kirin
·
Anläggning Ni med belysning i paddock. Hur har ni förankrat stolparna?
Svar
16
· Visningar
3 035
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Jag har sagt upp min lösdriftsplats där jag enligt kontraktet har två månaders uppsägningstid. Skälet till min flytt är att det ska ingå...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 081
  • Låst
Gnägg Nu blir jag fundersam när jag sitter och läser på: http://www.swb.org/registrering/hastpass/import och...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: Görel
·
Hästmänniskan min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk...
2
Svar
21
· Visningar
3 413
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Nu blir jag snart gårdsägare (:banana:), bara Lantmäteriet tar sig ut och styckar av... I dagsläget är det en stor skogsfastighet, men...
2
Svar
37
· Visningar
5 911
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan Min häst har blivit utdömd och jag har beslutat att han ska gå till slakt. Nu undrar jag vilka slakterier som tar emot häst numera och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
20 985
Senast: exotic
·
Hästmänniskan (vet ej om detta är rätt tråd men jag testar) Hej, det är så att jag nu har en häst i ett stall som jag tänkte köpa, men nu efter 1månad...
Svar
12
· Visningar
2 880
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det egentligen om man skulle vilja starta eget? Funderat på det fram och tillbaka i några år nu och det kanske skulle vara...
Svar
6
· Visningar
1 135
Hästmänniskan Hejsan, Lite bakgrund - Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 975
Anläggning Är det någon som har utestall, dvs kallstall (stall ihopbyggt av uteboxar och med tak på alltså) som har upplevt dålig ventilation och...
Svar
7
· Visningar
2 068
Senast: Zussi
·
Hästmänniskan Hej! Precis som rubriken lyder så undrar jag vilka "krav" man som outbildad ryttare kan ha på en ny häst? Jag är 26 år och har + 10 års...
2
Svar
36
· Visningar
4 214
Hästmänniskan Nu är det drygt 3månader sen jag fick ta bort min ponny. Min älskade, kära, underbara ponny!! Jag har aldrig haft ett generellt intresse...
Svar
16
· Visningar
3 201
Senast: Flixies
·
Gnägg Finns det ingen tråd för welshar? Ser att det finns för cob, men för oss som har sec A och B? Jag skapar en. :angel: Här får dock alla...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Mina barn går i förskolan och lågstadiet och har varsin häst. Vi rider 4 dagar i veckan men jag tycker att det är rätt svårt att hinna...
Svar
15
· Visningar
1 731
Senast: Meggan
·
Gnägg Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på...
Svar
18
· Visningar
2 001
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp