Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jahapp, nu har det börjat.. Leran.. Våra hästar går på fri tillgång på hö där höet ligger i en vanlig Kellfri foderhäck för häst...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Silkisif
·
Anläggning Vi har köpt gård med ridbana. Tyvärr verkar den inte särskilt välskött. Mycket ogräs, och markduken har krupit upp och brustit på ett...
Svar
16
· Visningar
2 257
Senast: warg
·
Gnägg Jag vet inte om detta ligger rätt.. ligger de fel så får någon gärna flytta tråden=).. Jag undrar helt enkelt bara om de finns någon...
54 55 56
Svar
1 110
· Visningar
127 914
Senast: lil-sis
·
Anläggning Hejsan. Har lite panik just nu eftersom underlaget till vår ridbana snart kommer och vi står här som frågetecken. Grävmaskinen har...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: akleja
·
Gnägg Hur mycket väger, enligt era erfarenheter, en frieser på 160? Hästen ifråga är av den tyngre barockmodellen med Mycket bog och en riktig...
Svar
3
· Visningar
6 577
Senast: Centaur
·
V
Ekonomi & Juridik Hur tar man reda på genomsnittstemperaturen så man vet att man är på den säkra sidan av lagen? Man kunde ju önska att länsstyrelsen...
2
Svar
38
· Visningar
5 226
Senast: HannaZ
·
Gnägg Är ute efter häst nr 2 till mitt lilla stall. Har en kallblodskorsning som är min drömhäst på flera sätt. Men hon behöver ju en kompis...
2
Svar
23
· Visningar
3 265
Hästmänniskan Hoppas att det här har hamnat rätt nu. Jo, jag undrar om det är någon som vet hur de hanterar passen när hästen t ex...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Efwa
·
Gnägg Hej! Jag undrar om någon vet vad hästtransportörerna tar för att köra en häst från Malmö till Stockholm? Lite sent att ringa nu när det...
Svar
9
· Visningar
889
Hästmänniskan Ja, det är nog inte helt ovanligt att många är väldigt måna med att se till att hästen får rätt foderstat och äter rätt, men glömmer...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! jag är gravid i vecka 33 nu så inte så långt kvar nu men min stora fråga är hästen, Jag har haft medryttare på han ca 4 dagar i...
Svar
13
· Visningar
2 907
Senast: hast_galen
·
Hästmänniskan Just nu går jag i 8an och funderar på ett hästgymnasium. Jag vill gå något som man kan vidareutbilda sig inom något annat än inom...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hur lång konvalescens är det på ett ungefär efter en sådan operation? Vad får man/får man inte göra under tiden? Kan man mocka och ta...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: MonteRose
·
Anläggning Jag har en lösdrift till 7 hästar och det går 5 hästar i den, varav en b-ponny och ett föl. Jag tycker den blir så jäkla äcklig snabbt...
2
Svar
36
· Visningar
5 426
Senast: Sined
·
Anläggning Femtielfte tråden i ämnet gissar jag, men jag hittar inte svaret på min fråga riktigt. Om man läser JBV:s regler säger den alltid att...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny här på forumet och hoppas på lite goda råd från rutinerade personer som råkar ha samma intresse som jag själv...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 129
Senast: Tussinussen
·
Hästmänniskan Är det någon här som anlitar städhjälp till hemmet? Jag inser att jag gärna säljer bort städningen i hemmet för att kunna pyssla i...
2
Svar
35
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp