Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
773
Gnägg Då var dagen kommen, som man aldrig trodde skulle komma... Fick ett mejl av mamma nyligen att min älskade varmblodsvalack hade hittats...
2
Svar
25
· Visningar
4 055
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Fått frågan om jag vill hyra ut en boxplats med all inclusive. Alltså jag står för all skötsel och mat förutom kraftfoder. Vad är...
2
Svar
35
· Visningar
4 362
Senast: Buck
·
Anläggning Vi ska salta ridhuset nu för att minska det hemska dammet. Vattnar normalt men när det börjar närma sig minusgrader. Det behöver även...
Svar
0
· Visningar
915
Anläggning Jag är inne på att köpa en fyrhjuling, men har inte en susning om vad jag ska leta efter. Har tänkt använda den till diverse jobb på...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: lva
·
Ekonomi & Juridik Hur pass "allvarlig" är en liten reservation i försäkringen när det handlar om foderinpackningar? Täcker ens försäkringar tandläkarbesök...
Svar
13
· Visningar
1 365
Senast: Aionee
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej. Jag har länge gått och funderat på om jag är för tung för att rida min häst.. Jag väger 73 kg och är 170 cm lång. Det är en...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Går andra året estet men har blivit så less på det att jag och mina föräldrar kommit överens om att det bästa kanske kunde vara att jag...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Liten
·
Anläggning Vad är en rimlig månadshyra för en shettis på lösdrift? Hö, strö, ligghall, mockning, tillsyn ingår. Bra elstaket. 14 km från centrala...
Svar
12
· Visningar
1 722
Senast: Fibusen
·
Anläggning Vi ska anlägga ridbana. Det lutar mycket där den ska bli så vi kommer Gräva och inte fylla upp där den är lägre. Den är en ekonomisk...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter då och då på skoj och läser annonser däribland jobbannonser. Då och då dyker det upp annonser på stalljobb. Häromdagen såg...
2
Svar
20
· Visningar
2 852
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Nu river jag snart mitt hår, kära Buke. Min ena Welsh Cob blev importerad till Sverige från Danmark som föl och har således svenskt...
2
Svar
21
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Gnägg ...På utrustning alltså. Vad har ni för färg på lädret? Övrig utrustning? Och vilken färg är eran häst? :) Jag får väl äran att börja...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 364
Senast: Elisha
·
Ekonomi & Juridik I går blev jag sparkad av en häst på tävling. Jag satt på min häst, vi stod still, och en tjej rider förbi och hennes häst sparkar mig...
2
Svar
20
· Visningar
3 019
Senast: Jeps
·
Gnägg På lördag ska jag agera taxi åt en shettis. Men hur GÖR man, går inte att sänka bommarna ens i närheten av så mycket som behövs. Kan man...
Svar
7
· Visningar
1 472
  • Omröstning
Gnägg Jag har jätte svårt att bestämma mig om jag ska kastrera min pålle eller inte. Ni får gärna säga vad skulle ni ha valt och varför! Han...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 933
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Ridskolan där jag brukar ta privatlektioner har drabbats av kvarka. Det var en ny häst som kom till ridskolan 14/10 och som 16/10 visade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 089
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 255
Senast: Yrja
·
Gnägg Vet inte om jag la denna tråden rätt. Men jag undrar lite gällande premier på tävling. Hur länge ska man acceptera att vänta på att få...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Anyo
·
Gnägg Vem köper en stalljacka för 3 500 kr som dessutom är på sk "mässpris"? :down: Det är absolut inget märkvärdigt med jackan som skulle...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 173
Senast: smedsussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp